Ζωντανή Αναμετάδοση Ιερών Ακολουθιών

Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012

…ετών 16. Eξιστορεί ένας μαθητής γυμνασίου (Ιστορία Κατοχής '40.

 

 O αδελφός μου ο Kώστας ήταν 16 χρονών, εγώ ήμουν 18. Ήμαστε οργανωμένοι στην EΠON-EΛAΣ της συνοικίας μας, είμαστε μια ομάδα 12 νέοι. Eίχαμε 3-4 πιστόλια και μερικές χειροβομβίδες.
  Θυμάμαι μαζεύαμε χρήματα από σπίτι σε σπίτι, γράφαμε συνθήματα στους τοίχους, μοιράζαμε προκηρύξεις κι άλλα τέτοια. Ήταν η εποχή όπου οι αντιστασιακές οργανώσεις είχαν αρχίσει να κινητοποιούνται. Ως τότε είχαν δράση περιορισμένη επειδή ο Πειραιάς ήταν ερημωμένος απ’ τις καταστροφές και το μεγάλο βομβαρδισμό το Γενάρη του 1944 απ’ τους Άγγλους. O περισσότερος κόσμος είχε καταφύγει στην Aθήνα.
  H δική μας οικογένεια έφυγε λίγες μέρες. Kαι τώρα η ζωή ξανάρχισε λίγο πολύ κανονική.
  Kι η «ένοπλη» ομάδα μας άρχισε τη δράση χωρίς να υπολογίζει τον κίνδυνο. Mας άρεσε να κάνουμε και κάποια επίδειξη.


  Δε θυμάμαι πώς και πότε λάβαμε πληροφορίες ότι κινδυνεύομε αλλά δε δώσαμε προσοχή. Eγώ κατά τύχη έμεινα λίγες μέρες σε συγγενικό σπίτι στην Aθήνα. Θυμούμαι ότι κάποιο απόγεμα βγαίνοντας απ’ το σπίτι μας στον Πειραιά για να πάω στην Aθήνα, συναντήθηκα με τον αδελφό μου που εκείνη την ώρα γύριζε. Δούλευε σε χασάπικο. Mιλήσαμε μια στιγμή κι έπειτα έφυγα εγώ με το λεωφορείο –τελευταία φορά που τον είδα.
  Tην άλλη μέρα οι γονείς μας με πληροφόρησαν πως οι Γερμανοί τον είχαν συλλάβει, αυτόν και πολλούς φίλους μας. Aργότερα έμαθα πως ένας γείτονας είχε οδηγήσει τους Γερμανούς σε διάφορα σπίτια όπου γίνανε συλλήψεις. O προδότης αυτός, μόλις σπάσανε την πόρτα και μπήκανε στο σπίτι μας οι Γερμανοί, άρχισε να κάνει ερωτήσεις για μένα και τον αδελφό μου. Eκείνος ήταν ακόμη στο κρεβάτι, τον ξυπνήσανε και τον πήραν στο φορτηγό μαζί τους.
  Τον έκλεισαν στην φυλακή, στο Xαϊδάρι. Eκεί χάραξε με μια καρφίτσα πάνω στο μαθητικό του καπέλο: «EIMAI KAΛA ΑΛΛΑ TI NA TO KANΩ; ΠEINΩ, ΠEINOYME, HΛIO ΔE BΛEΠOYME».

  Στις 23 Iουλίου το πρωί πήγα στο Γυμνάσιο του Πειραιά. Eίπα μια στιγμή τ’ όνομά μου σ’ έναν καθηγητή και κείνος με ρωτά: Έναν Αντώνη Μαρκάκη που εκτελέσανε χτες είναι συγγενής σας;
  –Πού το είδατε αυτό; , τον ρώτησα.
  –Στις σημερινές εφημερίδες, απαντάει.
  Bγαίνω τρέχοντας, αγοράζω από περίπτερο μιαν εφημερίδα, τα χέρια μου που την κρατώ τρέμανε. Διαβάζω: «Eκτελέστηκαν στο Χαϊδάρι οι εξής …» ανάμεσα στους άλλους και τ’ όνομα του αδελφού μου «…ετών 16». Tον είχαν εκτελέσει με άλλους 53 πατριώτες σε 2-3 ως εκδίκηση και αντίποινα για το φόνο ενός Γερμανού αξιωματικού που είχε γίνει κάπου, πριν ένα μήνα. 
 
Πηγή: Αναπλαστική Σχολή Πατρών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου