Ζωντανή Αναμετάδοση Ιερών Ακολουθιών

Πέμπτη 30 Απριλίου 2015

Ἀκατάληπτες καταλήψεις.

Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκη

Πρέπει  ὁπωσδήποτε  νά  καταστραφοῦν  τά  πάντα  ἤ  νά  θρηνήσουμε ἀνθρώπινες  ζωές,  γιά  νά  ἐπεμβῆ  τό  κράτος  καί  νά  ἐπιβάλη  τήν  τάξι;  Τό κράτος δέν ἀποτελεῖται  ἀπό ἀγγέλους.  Οἱ  πολῖτες του,  ἐν  πολλοῖς,  ρέπουν στήν  παράβασι.  Γι’ αὐτό καί δέν ὑπάρχει κράτος χωρίς στρατό, ἀστυνομία, δικαστήρια καί φυλακές.
• Ἡ Ἐκκλησία (τό κράτος τοῦ Θεοῦ), ὡς ὅπλο της ἔχει μόνο τό λόγο, τή διδασκαλία,  τήν πειθώ. Καί  εἶναι πολύ ἰσχυρός ὁ Εὐαγγελικός λόγος, γιά ν’ ἀναγεννηθοῦν  ψυχές,  γιά  νά  μεταμορφωθοῦν  κοινωνίες,  γιά  ν’  ἀλλάξουνπόλεις, γιά νά ἐξημερωθοῦν ὁλόκληρα ἔθνη (Πράξ. η´ 39, 4. ια´ 39, 1. ιε´ 39, 35).
• Χωρίς τό λόγο καί τή χάρι τοῦ Θεοῦ, οἱ ἄνθρωποι ἀγριεύουν. Καί ὅτανσυντρέχουν καί πολιτικές ἀκραῖες σκοπιμότητες, τότε ἀρνοῦνται κάθε ἔννοια ἐννόμου τάξεως. Στίς περιπτώσεις αὐτές τό κράτος ὀφείλει νά προστατέψη τόν φιλήσυχοπολίτη, τήν ἀκεραιότητα καί τή μικρή περιουσία τοῦ λαοῦ, καί νά λειτουργῆὄχι μόνο κατασταλτικά, ἀλλά καί προληπτικά.

Η ελληνική γλώσσα είναι πρώτα δουλειά της Μάνας.

Η ελληνική γλώσσα είναι πρώτα δουλειά της Μάνας



Γράφει ο Δημήτρης Νατσιός - Δάσκαλος, Κιλκίς

«Ναι, ίσια ίσια αυτό θέλουμε κι εμείς, να μπούμε στη χορεία των εθνών και στο δρόμο του πολιτισμού. Αλλά πώς να μπούμε και πως να προχωρήσουμε, αν όχι με τα δικά μας πόδια;
 

Πώς θα μας αγκαλιάσουν τα άλλα έθνη, αν δεν έχουμε δικιά μας αξία, για να συμβάλουμε κι εμείς στο γενικό καλό;
Κι από πού θα τη βγάλουμε αυτή την αξία, αν δεν εκμεταλλευτούμε τον φυσικό πλούτο της χώρας μας και δεν καλλιεργήσουμε τους υλικούς και πνευματικούς θησαυρούς μας; Να ξεριζώσουμε…λοιπόν τ’ αμπέλια και τις ελιές για να φυτέψουμε καφέδες και μπανάνες; Κάθε τόπος έχει και τον τρόπο που προκόβει, καλλιεργώντας εκείνο που προσφέρεται στην ζωή του.

Μιά βραδυά στην έρημο του Αγίου Όρους - Συζήτηση με ερημίτη για την ευχή.

Μιά βραδυά στην έρημο του Αγίου Όρους - Συζήτηση με ερημίτη για την ευχή



"Ευχή" για τους άλλους

- Να σας κάνω μια ερώτηση. Είπατε προ ολίγου ότι η "ευχή" πρέπει να γίνεται αφάνταστα. Και τώρα λέτε ότι πρέπει να προσευχόμαστε για τους άλλους, που έχουν τόσα προβλήματα.

Μήπως όμως αυτό αναπτύσσει την φαντασία και γίνεται αιτία να δραπετεύσει ο νους, που πρέπει να επιδιώκουμε να τον συγκεντρώνουμε στον εαυτό του και στην καρδιά;
- Καλά έκανες, που μου έθεσες αυτή την ερώτηση. Γιατί η επεξήγηση είναι αναγκαία. Όταν προσευχόμαστε για τους άλλους, να το κάνουμε εξωτερικά.

Οι εμφανίσεις του Αναστάντος Χριστού.




του Μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιερόθεου

Στα κείμενα της Αγίας Γραφής παρουσιάζονται ένδεκα εμφανίσεις του Αναστάντος Χριστού, από τις οποίες οι δέκα έγιναν στο διάστημα μεταξύ της Αναστάσεως και της Αναλήψεως και μία μετά την Πεντηκοστή.
Μερικές από αυτές περιγράφονται αναλυτικά και άλλες απλώς απαριθμούνται. Καί, βέβαια, πρέπει να πούμε ότι δεν περιγράφονται όλες από τους ίδιους Ευαγγελιστάς, δηλαδή δεν αναφέρονται και οι ένδεκα σε κάθε ένα ξεχωριστό Ευαγγέλιο, αλλά μερικές μνημονεύονται από τον έναν Ευαγγελιστή και μερικές από τον άλλο.
Προφανώς υπήρξαν και άλλες εμφανίσεις του Αναστάντος Χριστού. Είναι χαρακτηριστικός ο λόγος του Ευαγγελιστού Λουκά στις Πράξεις των Αποστόλων: "οίς και παρέστησεν εαυτόν ζώντα μετά το παθείν αυτόν εν πολλοίς τεκμηρίοις, δι’ ημερών τεσσαράκοντα οπτανόμενος αυτοίς και λέγων τα περί της βασιλείας του Θεού" (Πράξ. α', 3).

Επιμορφωτικό, ανιαιρετικό σεμινάριο στην Ενορία μας.

Τον τελευταίο καιρό στην πόλη μας, στον Πειραιά, εντονώτερη και ενοχλητικώτερη γίνεται η παρουσία των Μαρτύρων του Ιεχωβά, οι οποίοι και προσπαθούν επιμελημένα να παραποιούν τις αλήθειες της Πίστεώς μας και να οδηγούν στην πλάνη, ανυποψίαστους αδελφούς μας και ελλειπείς στην πίστη και την θεολογία, χριστιανούς.
Έντονη και διαφωτιστική ήταν η αντίδραση της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, η οποία με σχετικό εγκύκλιο σημείωμα του Σεβασμ. Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ, αναφέρθηκε στις πλάνες των αιρετικών καθώς επίσης και πολύ διαφωτιστικό το ενημερωτικό έντυπο το οποίο κυκλοφόρησε σε χιλιάδες αντίτυπα στους Ναούς της Μητροπολεώς μας.

ΟΗΕ: Ένας μετανάστης πεθαίνει κάθε δύο ώρες στα νερά της Μεσογείου.

ΟΗΕ: Ένας μετανάστης πεθαίνει κάθε δύο ώρες στα νερά της Μεσογείου
Τα στοιχεία είναι αμείλικτα και αποτυπώνουν την θλιβερή πραγματικότητα: Ένας μετανάστης πεθαίνει κάθε δύο ώρες στις θάλασσες της Μεσογείου, γράφει η γαλλική εφημερίδα "Le Monde" επικαλούμεη στοιχεία από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Από τις αρχές του 2015 μέχρι σήμερα, περίπου 1600 μετανάστες χάθηκαν στα νερά της Μεσογείου, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία. Συνολικά περίπου 35.000 μετανάστες ταξίδεψαν με πλοιάρια στη Μεσόγειο αναζητώντας μία καλύτερη τύχη σε χώρες της νότιας Ευρώπης. Σύμφωνα με την "Le Monde" από τις αρχές του 2015 κάθε μήνα χάνουν την ζωή τους εν πλω 400 μετανάστες.

Η ιστορία ενός μολυβιού.


Το παιδί κοιτούσε τη γιαγιά του που έγραφε ένα γράμμα. Κάποια στιγμή τη ρώτησε:
- Γράφεις μια ιστορία που συνέβη σε εμάς; Και μήπως είναι μια ιστορία για μένα;

Η γιαγιά σταμάτησε να γράφει, χαμογέλασε και είπε στον εγγονό της:
- Όντως γράφω για σένα. Ωστόσο, αυτό που είναι πιο σημαντικό κι από τις λέξεις είναι το μολύβι που χρησιμοποιώ. Θα ήθελα, όταν μεγαλώσεις, να γίνεις σαν κι αυτό.
Το παιδί, περίεργο, κοίταξε το μολύβι και δεν είδε τίποτα το ιδιαίτερο.
- Αφού είναι το ίδιο με όλα τα μολύβια που έχω δει στη ζωή μου!
- Όλα εξαρτώνται από τον τρόπο με τον οποίο βλέπεις τα πράγματα. Το μολύβι έχει πέντε ιδιότητες, τις οποίες αν καταφέρεις να διατηρήσεις, θα είσαι πάντα ένας άνθρωπος που θα βρίσκεται σε αρμονία με τον κόσμο.
   Πρώτη ιδιότητα: Μπορείς να κάνεις μεγάλα πράγματα, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάς ποτέ ότι υπάρχει ένα Χέρι το οποίο καθοδηγεί τα βήματά σου. Αυτό είναι το χέρι του Θεού και Εκείνον πρέπει πάντα να αφήνεις να σε καθοδηγεί σύμφωνα με το θέλημά Του.
   Δεύτερη ιδιότητα: Πότε-πότε πρέπει να σταματάω να γράφω και να χρησιμοποιώ την ξύστρα. Αυτό κάνει το μολύβι να υποφέρει λίγο, αλλά στο τέλος είναι πιο μυτερό. Έτσι, μάθε να υπομένεις ορισμένες δοκιμασίες γιατί θα σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο.
   Τρίτη ιδιότητα: Το μολύβι μας επιτρέπει πάντα να χρησιμοποιούμε γόμα για να σβήνουμε τα λάθη. Κατάλαβε ότι το να διορθώνουμε κάτι που κάναμε δεν είναι απαραίτητα κακό, αλλά σημαντικό για να παραμένουμε στο δρόμο του δικαίου.
   Τέταρτη ιδιότητα: Αυτό που έχει στην ουσία σημασία στο μολύβι δεν είναι το ξύλο ή το εξωτερικό του σχήμα, αλλά ο γραφίτης που περιέχει. Έτσι, να φροντίζεις πάντα αυτό που συμβαίνει μέσα σου.
Η πέμπτη ιδιότητα τέλος του μολυβιού: Αφήνει πάντα ένα σημάδι. Έτσι, λοιπόν, να ξέρεις ότι ό,τι κάνεις στη ζωή σου θα αφήσει ίχνη. Να προσπαθείς να έχεις επίγνωση της κάθε σου πράξης.

Μην τους δίνετε σημασία.


20150419-1

Μη δώσετε ποτέ σημασία 
σε κανένα γήϊνον και ασταθές. 
Την ένωσιν της ψυχής σας
 μετά του Θεού να φροντίζετε.

Γέροντας Αμφιλόχιος Μακρής

Ὁ Ἅγιος Ἰάκωβος ὁ Ἀπόστολος.

Ὁ Ἀπόστολος Ἰάκωβος ἦταν υἱὸς τοῦ Ζεβεδαίου καὶ τῆς Σαλώμης καὶ πρεσβύτερος ἀδελφὸς τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου. Καταγόταν καὶ αὐτὸς ἀπὸ τὴν Βησθαϊδὰ τῆς Γαλιλαίας. Ἀσχολοῦνταν μὲ τὴν ἁλιεία στὴν λίμνη τῆς Γεννησαρὲτ μαζὶ μὲ τὸν Ἰωάννη, ἔχοντας καὶ οἱ δύο μαζί τους καὶ τὸν πατέρα τους, καθὼς καὶ πολλοὺς ἐργάτες. Εἶχαν δικό τους πλοῖο καὶ συνεργάτης τους ἦταν καὶ ὁ Ἀπόστολος Πέτρος. 
Παρόλα αὐτὰ ὅταν ἄκουσαν τὸ κήρυγμα τοῦ Ἰησοῦ «ἀφέντες τὸν πατέρα αὐτῶν Ζεβεδαῖον ἐν τῷ πλοίῳ μετὰ τῶν μισθωτῶν ἀπῆλθον ὀπίσω αὐτοῦ».
Ὁ Ἰάκωβος μαζὶ μὲ τὸν Πέτρο καὶ τὸν Ἰωάννη ἐπέδειξαν μεγάλο ζῆλο ὡς Μαθητὲς τοῦ Κυρίου. Γι’ αὐτὸ καὶ κλήθηκαν υἱοὶ βροντῆς καὶ ἔγιναν μάρτυρες πολλῶν μεγάλων γεγονότων, ποὺ δὲν τὰ βίωσαν οἱ ἄλλοι Ἀπόστολοι. Ἔγιναν ἀποκλειστικοὶ μάρτυρες τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Κυρίου. Εἶδαν τὴ θαυμαστὴ Ἀνάσταση τῆς θυγατέρας τοῦ ἀρχισυναγωγοῦ Ἰάειρου καὶ εἶχαν τὴν εὐλογία νὰ προσκληθοῦν ἀπὸ τὸν Ἰησοῦ κοντά Του κατὰ τὶς ὧρες τῆς προσευχῆς καὶ τῆς ἀγωνίας Του στὸν κῆπο τῆς Γεθσημανῆ.

Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

Βαρυσήμαντη ομιλία του Δημητριάδος Ιγνατίου για την εξάπλωση του θρησκευτικού φανατισμού.

Βαρυσήμαντη ομιλία του Δημητριάδος Ιγνατίου για την εξάπλωση του θρησκευτικού φανατισμού

Βαρυσήμαντη ομιλία, με θέμα «Η εξάπλωση του φαινομένου του θρησκευτικού φανατισμού και η μαρτυρία και το μαρτύριο των Χριστιανών στον σύγχρονο κόσμο», έκανε  ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος στο Διεθνές Διεπιστημονικό Συνέδριο, με τίτλο «Θρησκεία και βία», που πραγματοποιείται στο Α.Π.Θ. το τριήμερο 27-29/4.
Ο κ. Ιγνάτιος αναφέρθηκε, αρχικώς, «στην εξάπλωση της βίας και του φαινομένου του θρησκευτικού φανατισμού κάθε μορφής και προέλευσης, ιδιαίτερα, όμως, του ισλαμικού». Όπως τόνισε, «Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες εγκλημάτων που διαπράττονται στο όνομα του Θεού ή στο όνομα της θρησκείας, ενώ η διαδικτυακή και τηλεοπτική αναμετάδοση των εγκλημάτων αυτών αυξάνει τη φρίκη και τον αποτροπιασμό, διαχέοντας παράλληλα στις δυτικές κοινωνίες, όπως και στον τόπο μας, το αίσθημα ανασφάλειας και αβεβαιότητας, καθώς και την εχθρότητα έναντι των άλλων, ιδιαίτερα όσων έχουν πιο σκούρα επιδερμίδα από τη δική μας και ασπάζονται τη θρησκεία του Ισλάμ...».

Το δημογραφικό χτυπάει κόκκινο.

Το δημογραφικό χτυπάει κόκκινο



Γράφει ο Φώτης Μιχαήλ, ιατρός

Το υπ’ αριθμόν ένα Εθνικό μας πρόβλημα σήμερα δεν είναι ούτε τα οικονομικά μας ελλείμματα ούτε οι απάνθρωπες φοβέρες των αδίστακτων δυτικοευρωπαίων
Είναι πάνω απ’ όλα η υφιστάμενη ήδη δημογραφική μας συρρίκνωση και η επιχειρούμενη τελευταίως αλλοίωση της δημογραφικής μας ομοιογένειας.
Στις ημέρες μας, δυστυχώς, η δημογραφική εικόνα της Πατρίδας μας έχει περιέλθει σε κατάσταση τραγική! Το βεβαιώνουν τα ίδια τα γεγονότα:

Γέροντας Πορφύριος: Μοναστήρι είναι και το σπίτι σου, αν θες.

Γέροντας Πορφύριος: Μοναστήρι είναι και το σπίτι σου, αν θες



Γιά αρκετό καιρό με βασάνιζαν λογισμοί, γιατί να μη γίνω κι εγώ μοναχός να αφιερωθώ τελείως στον Θεό, αλλά παντρεύτηκα και με τα παιδιά που έκανα δεσμεύτηκα και δεν μπορώ να κάνω τίποτα καλό για τον Θεό.

Με αυτές και περισσότερες σκέψεις, πήγα μια μέρα στον Παππούλη και αφού εξομολογήθηκα τις διάφορες αμαρτίες που είχα, γιατί όλο αμαρτίες έκανα και κάνω, μου λέει, χωρίς να του πω τίποτα γι’ αυτό το θέμα:
“Άντε φύγε τώρα και μη τα σκέπτεσαι αυτά. Ασ’ τα, δεν είναι για σένα. Μοναστήρι είναι και το σπίτι σου, αν θες. Δεν διαφέρει σε τίποτα απ’ αυτό. Αρκεί να κάνεις αυτά που σού λέω. Δεν είναι ο χώρος που κάνει το Μοναστήρι. Είναι ο τρόπος. Πήγαινε, να προσεύχεσαι και να κάνεις υπομονή σε όλα”.

Μια διδακτική ιστορία που αξίζει να πείτε στα παιδιά σας.

Μια διδακτική ιστορία που αξίζει να πείτε στα παιδιά σας

Μια δασκάλα έχει αποφασίσει να παίξουν ένα παιχνίδι στην τάξη της.
Λέει λοιπόν στα παιδιά, να φέρει το κάθ’ ένα, μια πλαστική σακούλα, που θα περιέχει μέσα μερικές πατάτες. 
Σε κάθε πατάτα θα δώσει ένα όνομα από τα πρόσωπα που μισεί.
Έτσι, ο αριθμός των πατατών που κάθε παιδί θα βάλει στη σακούλα του θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των ανθρώπων που μισεί.
Την άλλη μέρα κάθε παιδί, έφερε από μια σακούλα με πατάτες, με το όνομα των ανθρώπων που μισούσαν, γραμμένο σε κάθε πατάτα. Κάποια παιδιά είχαν δύο πατάτες μέσα στη σακούλα, άλλα τρεις, άλλα πέντε και άλλα περισσότερες. Η δασκάλα λέει μετά στα παιδιά, να κουβαλούν μαζί τους την πλαστική σακούλα με τις πατάτες, όπου και αν πηγαίνουν (ακόμη και στην τουαλέτα), για μερικές μέρες...

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΑΤΑΦΥΓΗ.

Μέσα στην περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, η Ενορία μας εγκαινίασε ένα νέο χώρο που προορίζεται να γίνει μόνιμη έκθεση βιβλίου και ειδών δώρου. 

Ο νέος αυτός χώρος, η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΑΤΑΦΥΓΗ, που βρίσκεται κάτω από το καμπαναριό της Εκκλησίας και ο οποίος παρέμενε αναξιοποίητος, θα λειτουργεί κάθε Πέμπτη και κάθε Κυριακή για τους ενορίτες μας και όσους θέλουν να τον επισκεφθούν και να βρούν πνευματικά βιβλία και είδη ευλαβείας.
Άλλη μία νέα δραστηριότητα προστέθηκε μέσα στις πολλές ακόμα δράσεις που η Ενορία μας προσφέρει στά πιστά μέλη της και όχι μόνο.



Μυρμήγκια στο σπίτι; 13 οικολογικές λύσεις.


myrmhgkia-farmaka-121629Η θερμοκρασία ανεβαίνει, η άνοιξη έρχεται, το καλοκαίρι πλησιάζει και τα πρώτα μυρμήγκια κάνουν δειλά δειλά την εμφάνισή τους στον πάγκο της κουζίνας αναζητώντας ψίχουλα και υπολείμματα τροφίμων.

Ως πρώτο μέτρο διατηρούμε τον πάγκο της κουζίνας καθαρό. Εάν θέλουμε να ξεμπερδέψουμε μια και καλή με τα μυρμήγκια δεν χρειάζεται να καταφύγουμε σε χημικές λύσεις. Πολλά φυσικά προϊόντα φέρνουν άριστα αποτελέσματα είτε θέλουμε να αποτρέψουμε τα μυρμήγκια είτε θέλουμε να ξεπαστρέψουμε μια ολόκληρη αποικία.
1. Χυμός λεμόνι
Ψεκάζουμε ανοίγματα και ρωγμές με χυμό λεμόνι και τα μυρμήγκια χάνουν τον προσανατολισμό τους.
2. Κανέλλα
Η κανέλλα σε σκόνη διώχνει τα μυρμήγκια. Εξίσου αποτελεσματικό είναι το αιθέριο έλαιο κανέλλας εάν ψεκάσουμε κάτω από πόρτες, πατώματα και λοιπούς χώρους όπου εμφανίζονται τα συμπαθή αλλά ανεπιθύμητα έντομα.

"Μη χαλιέσαι από τίποτα!".


Οἱ Ἅγιοι Ἰάσονας καὶ Σωσίπατρος οἱ Ἀπόστολοι.

Οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι Ἰάσων καὶ Σωσίπατρος ἀνήκουν στὴ χορεία τῶν Ἀποστόλων τοῦ Κυρίου καὶ κατάγονταν ὁ μὲν Ἰάσων ἀπὸ τὴν Ταρσὸ ἢ τὴν Θεσσαλονίκη, κατὰ τὸ παλαιὸ χειρόγραφο, ὅπως σημειώνει ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, ὁ δὲ Σωσίπατρος ἀπὸ τὴν Ἀχαΐα.
Τὸ ὄνομα τοῦ Ἰάσων ἀπαντᾶ σὲ δύο ἀπὸ τὰ βιβλία τῆς Καινῆς Διαθήκης. Στὶς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων καὶ στὴν πρὸς Ρωμαίους Ἐπιστολὴ τοῦ Παύλου.
Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, μετὰ τοὺς Φιλίππους, ἦλθε στὴν Θεσσαλονίκη, ὅπου δίδαξε ἐπὶ τρεῖς ἑβδομάδες. Ἡ διδασκαλία του ἐπέσυρε τὸ μίσος τῶν Ἰουδαίων, οἱ ὁποῖοι στράφηκαν ἐναντίον του, παρακινώντας καὶ τοὺς ἀγοραίους τῆς πόλεως. Ἐπειδὴ φιλοξενοῦνταν στὸ σπίτι τοῦ Ἰάσονος, οἱ Ἰουδαῖοι τὸν ἀναζήτησαν ἐκεῖ. Δὲν τὸν βρῆκαν ὅμως, γι’ αὐτὸ ἔσυραν τὸν Ἰάσονα καὶ τοὺς ἄλλους ἀδελφοὺς στοὺς πολιτάρχες, δηλαδὴ στοὺς δημοτικοὺς ἄρχοντες. Στὴν ἀφήγηση αὐτὴ τῶν Πράξεων τῶν Ἀποστόλων ἀναφέρεται γιὰ πρώτη φορὰ τὸ ὄνομα τοῦ Ἰάσονα. Στὴν πρὸς Ρωμαίους Ἐπιστολὴ ὁ Παῦλος ἀναφέρει τὸν Ἰάσονα μὲ ἐκείνους ποὺ ἀπηύθυναν χαιρετισμοὺς στοὺς παραλῆπτες τῆς Ἐπιστολῆς.

Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Οι Αγιορείτες Άγιοι κατά των εχθρών της Αλήθειας.

Οι Αγιορείτες Άγιοι κατά των εχθρών της Αλήθειας

     Γέροντος Μωυσέως Αγιορείτου

Στην παράδοση του Αγίου Όρους υπάρχει μια έντονη πολεμική κατά των αιρέσεων και ειδικότερα κατά του Παπισμού.
Στο παρών κείμενο θ' αναφερθούμε κυρίως στην δράση των Αγιορειτών αγίων κατά των εχθρών της Αληθείας και της αγίας μητέρας μας Ορθόδοξης Εκκλησίας. Θεωρούμε ότι η πτυχή αυτή της αγιορείτικης ιστορίας και παραδόσεως δεν είναι τόσο γνωστή κι έχει ιδιαίτερα μεγάλη αξία και σημασία σήμερα.
Οι άγιοι δεκατρείς μάρτυρες της μονής Καντάρας (1231), που λέγεται πως ξεκίνησαν την άσκησή τους από τον ιερό Άθωνα, κατά την περίοδο της Φραγκοκρατίας στη Κύπρο, κλήθηκαν να αρνηθούν την πίστη τους από τους Λατίνους. Αγέρωχοι και απτόητοι υπέστησαν σκληρά βασανιστήρια και είχαν μαρτυρικό τέλος μένοντας σταθεροί στην ορθόδοξη  πίστη.

Τὸ μόνο κακὸ ποὺ ἔχεις εἶναι ὅτι εἶσαι τρομερὰ εὐαίσθητος (Άγιος Πορφύριος)


Ἐσύ, μοῦ εἶπε ὁ Γέροντας, τὸ μόνο κακὸ ποὺ ἔχεις εἶναι ὅτι εἶσαι τρομερὰ εὐαίσθητος καὶ δὲν δέχεσαι νὰ σὲ προσβάλλουν. 
Γιὰ τὸ πρῶτο, δὲν εὐθύνεσαι ἐσύ. Τὸ κληρονόμησες ἀπὸ τὸν παπα-Γιάννη. Καὶ ἡ εὐαισθησία ἡ μεγάλη δὲν εἶναι καλή. Καλὴ εἶναι γιὰ τοὺς ἄλλους, οἱ ὁποῖοι συνήθως τὴν ἐκμεταλλεύονται. Καὶ μάλιστα, πολὺ ἄσχημα. Ἐνῶ γιὰ ἐκεῖνον ποὺ τὴν ἔχει εἶναι ὅ,τι χειρότερο μπορεῖς νὰ φανταστεῖς! Ἄσε ποὺ ἀποτελεῖ καὶ τὴν γενεσιουργὸ αἰτία ὅλων τῶν ἀσθενειῶν. 
Γι’ αὐτό, προσπάθησε νὰ τὴν ἀποβάλεις. Ἢ ἔστω, νὰ τὴν περιορίσεις. Διαφορετικὰ θὰ κάνεις κακὸ καὶ στὸν ἑαυτὸ σου, ἀλλὰ καὶ στὴν οἰκογένειά σου. Ποὺ στὸ κάτω κάτω, δὲν σοῦ χρωστάει καὶ τίποτα, γιὰ νὰ τὴν ταλαιπωρεῖς, καὶ μάλιστα, χωρὶς κανένα λόγο. 

28 Απριλίου 1998, σαν σήμερα η εκλογή του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου (ΒΙΝΤΕΟ)


Την 28η Απριλίου του 1998 με μεγάλη πλειοψηφία εξελέγη Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Χριστόδουλος, κι έμελλε να γίνει ο Ιεράρχης που μπήκε στις καρδιές των Ορθοδόξων Ελλήνων.

Επί των ημερών του η Εκκλησία ήρθε πολύ κοντά στον άνθρωπο και ειδικά στους νέους και με τον απλό αλλά συνάμα σοφό του λόγο συνάρπαζε τους πιστούς. Πλούσιο ήταν όμως και το έργο του βοηθώντας και προσπαθώντας να λύσει ζητήματα σε ένα μεγάλο φάσμα ανθρώπων.
Όπως αναφέρεται το Wikipedia: «Ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ίδρυσε 14 Ειδικές Συνοδικές Επιτροπές για ένα ευρύ φάσμα προβλημάτων της σύγχρονης ζωής, μερικές από τις οποίες είναι για τα εξής θέματα:

Ο σεβασμός της ελευθερίας του άλλου.

Ο σεβασμός της ελευθερίας του άλλου

- Γέροντα, είναι δυνατόν κανείς συνειδητά να κρύβη μια πτώση του από τον πνευματικό του;

- Ναι, αλλά, και αν ξέρη ο πνευματικός την πτώση του ή κάτι καταλαβαίνη, δεν συμφέρει, ούτε θα τον ωφελήση, να του το πη. Πολλές φορές βλέπω στον αγώνα του αλλού κάτι, καταλαβαίνω ή ξέρω τι έχει κάνει, όμως, από σεβασμό, δεν του λέω τίποτε, αν δεν μου το πη ο ίδιος.
Το θεωρώ εκβιασμό, ατιμία, να του το πω, την στιγμή που εκείνος δεν θέλει μόνος του να το φανερώση. Είναι λεπτό το θέμα, γιατί θα τον ρεζιλέψης. Πώς να βιάσης τον άλλον; Υπάρχει ελευθερία. Εκτός αν δω ότι κινδυνεύει και δεν πρόκειται να βοηθηθή από αλλού ή ότι έχει άγνοια και θα σπάση τα μούτρα του, θα καταστραφή, τότε θα κοιτάξω με τρόπο να του πω κάτι.

Αλεξανδρείας Θεόδωρος: «Δοκιμάζεται το φρόνημα των χριστιανών».

Αλεξανδρείας Θεόδωρος: «Δοκιμάζεται το φρόνημα των χριστιανών»

Του Αντώνη Τριανταφύλλου

Η έξαρση του θρησκευτικού φανατισμού από ακραίες μουσουλμανικές πολιτικές και θρησκευτικές ομάδες, μέσα από την ανάδυση εξτρεμιστικών οργανώσεων, όπως το Ισλαμικό Κράτος, προκάλεσε κλίμα αποσταθεροποίησης στη νότια λεκάνη της Μεσογείου και τη Μέση Ανατολή.
Κατά χιλιάδες, χριστιανοί όλων των δογμάτων και αλλόθρησκοι από την αφρικανική ήπειρο και τη Μέση Ανατολή υποχρεώνονται σε μαζική έξοδο, παίρνοντας τον δρόμο της προσφυγιάς και αναζητώντας στην ευρωπαϊκή ήπειρο τη θαλπωρή, την ελευθερία και το κλίμα ασφάλειας και σεβασμού της ανθρώπινης ύπαρξης, που τους στέρησαν από τις πατρογονικές τους εστίες ο εμφύλιος πόλεμος και οι θρησκευτικές διώξεις.

27 Απριλίου 1941: Οι Γερμανοί στην Αθήνα - Ποιοι τους υποδέχτηκαν σε καφενείο(ΒΙΝΤΕΟ)

27 Απριλίου 1941: Οι Γερμανοί στην Αθήνα - Ποιοι τους υποδέχτηκαν σε καφενείο(ΒΙΝΤΕΟ)

Κυριακή, 27 Απριλίου 1941.  
Οι γερμανικές δυνάμεις μπαίνουν στην Αθήνα και σε ένα καφενείο στους Αμπελόκηπους περίμεναν τους εισβο­λείς οι τέσσερις άνδρες που ανέλαβαν το θλιβερό καθήκον της παράδοσης της πόλεως των Αθηνών.

Ήταν ο φρούραρχος Αθηνών υπο­στράτηγος Χρ. Καβράκος, ο νομάρχης Αττικοβοιωτίας Κ. Πεζόπουλος και οι δήμαρχοι Αθηναίων και Πειραιώς Αμ­βρόσιος Πλυτάς και Μιχ. Μανούσκος.
Το καφενείο στους Αμπελόκηπους ονομαζόταν «Λουξ» – άλλοι έγραψαν «Παρθενών» –, ανήκε στον κτηματία Ανδρέα Γλεντζάκη και βρισκόταν στη διασταύρωση των λεωφόρων Αλεξάν­δρας και Κηφισίας, απέναντι από την τότε έπαυλη Θων.

Εξι συμβουλές για έναν υπέροχο ανοιξιάτικο κήπο!

Εξι συμβουλές για έναν υπέροχο ανοιξιάτικο κήπο!



Μερικές βασικές συμβουλές για να καλλιεργήσετε με τον πιο σωστό και εύκολο τρόπο.

1. Επιλέξτε το σωστό σημείο
Το μέρος που θα επιλέξετε να σπείρετε καλό θα ήταν να είναι πλήρως εκτεθειμένο στον ήλιο για πολλές ώρες την ημέρα. 
Μην ανησυχείτε αν δεν έχετε μεγάλη αυλή. Μπορείτε να φυτέψετε και σε ζαρντινιέρες σε βεράντες, μπαλκόνια και ακάλυπτους. Το φως του ήλιου όμως είναι απαραίτητο.
2. Διαλέξτε προσεκτικά τους σπόρους
Αν είναι η πρώτη σας φορά που φυτεύετε έναν ανοιξιάτικο κήπο, καλό θα ήταν να αρχίσετε με μικρά φυτά. Αυτά όπως σέσκουλο, ραπανάκι και διάφορα βότανα είναι ιδανικά για να ξεκινήσετε.

Σαν θεραπευτικό βάλσαμο.


20150427-3 

Η σωστική δύναμη της Παναγίας μας είναι θαυμαστή. 
Διαχέεται στην καρδιά σαν θεραπευτικό βάλσαμο 
ή σαν ζωογόνος και ευώδης αέρας, 
σαν γαλήνιο και ήρεμο νερό. 

Οἱ Ἅγιοι ἐννέα Μάρτυρες ἐν Κυζίκῳ.

Οἱ Ἅγιοι ἐννέα Μάρτυρες τῆς Κυζίκου, ὁ Ἀντίπατρος,  Ἀρτεμᾶς, ὁ Θαυμάσιος, ὁ Θεόγνις, ὁ Θεόδουλος, ὁ Θεόστιχος, ὁ Μάγνος, ὁ Ροῦφος καὶ ὁ Φιλήμονας κατάγονταν ἀπὸ διάφορους τόπους. Συνελήφθησαν ὅμως ὅλοι μαζὶ στὴν Κύζικο τὴν περίοδο τῶν διωγμῶν.
Ὅταν ὁδηγήθηκαν μπροστὰ στὸν τοπικὸ ἄρχοντα ἐπέδειξαν θαυμαστὴ γενναιότητα καὶ ὑπερασπίσθηκαν μὲ παρρησία καὶ θάρρος τὴν πίστη τους.

Γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ καὶ γιὰ νὰ καμφθεῖ τὸ σθένος τους, ρίχθηκαν στὴ φυλακή. Ἐκεῖ χωρὶς νερὸ καὶ τροφὴ προσεύχονταν καὶ δοξολογοῦσαν τὸν Κύριό τους, ὁ Ὁποῖος τοὺς ἀξίωσε νὰ ὑποφέρουν γιὰ Ἐκεῖνον καὶ ὁ ἕνας ἔδινε θάρρος στὸν ἄλλον. 

Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Ο λοχίας που έσωσε μόνος του 20 μετανάστες στη Ρόδο.

  

Η συγκλονιστική περιγραφή του

Δίχως δεύτερη σκέψη, έπεσε στα κρύα νερά της παραλίας Ζέφυρος για να βοηθήσει τους μετανάστες τους δουλεμπορικού που βυθίστηκε, μερικές δεκάδες μέτρα από την ακτή. Και κατάφερε να σώσει 20 από αυτούς.

Ο λόγος, γράφει η εφημερίδα Δημοκρατία, για τον λοχία ΕΠΟΠ Αντώνη Ντεληγιώργη, η φωτογραφία του οποίου την ώρα που προσπαθούσε να σώσει μία από τις ναυαγούς έκανε μέσα σε λίγα λεπτά τον γύρο του διαδικτύου.

«Επινα καφέ με φίλους, όταν ξαφνικά άκουσα φωνές. Αμέσως μετά είδα ασθενοφόρα και περιπολικά. Όταν έφτασα, αυτό που αντίκρισα ήταν εφιαλτικό. Η θάλασσα ήταν γεμάτη από τα συντρίμμια του παλιού ξύλινου σκάφους. Οι ναυαγοί ήταν σκορπισμένοι, άλλοι αριστερά, άλλοι δεξιά.

Μαξ. Χαρακόπουλος προς ΥΠΕΞ: Να αποτραπεί η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί.

Μαξ. Χαρακόπουλος προς ΥΠΕΞ: Να αποτραπεί η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί

Προκλητική ανάγνωση κορανίου στο ναό-σύμβολο της Ορθοδοξίας!
 
Την άμεση ενεργοποίηση της κυβέρνησης για την αποτροπή κάθε σχεδίου μετατροπής της Αγιασοφιάς στην Πόλη σε τζαμί, μετά την προκλητική ενέργεια της ανάγνωσης του κορανίου τη Μεγάλη Παρασκευή στο ναό-σύμβολο της Ορθοδοξίας, ζητά με ερώτησή του προς τον υπουργό Εξωτερικών κ. Νίκο Κοτζιά ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος.
Στην ερώτηση, που συνυπογράφουν οι βουλευτές Κοζάνης κ. Γιώργος Κασαπίδης και Καβάλας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος, σημειώνονται εξής:
«Κατάπληξη και οργή προκάλεσε η απαγγελία του Κορανίου μέσα στον ναό της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη, ανήμερα, μάλιστα, της Μεγάλης Παρασκευής. Η προκλητική αυτή ενέργεια έλαβε χώρα 85 χρόνια μετά τη μετατροπή του περίλαμπρου βυζαντινού ναού και οικουμενικού συμβόλου της Ορθοδοξίας σε μουσείο.

"H πιο όμορφη μέρα"!


Φωτογραφίες από την υπέροχη παράσταση "Η πιο όμορφη μέρα " -ένα αφιέρωμα στην ΕΟΚΑ με αφορμή τη συμπλήρωση 60 χρόνων από τον αγώνα της Κύπρου,που έδωσαν μέλη του θεατρικού τμήματος της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής την Κυριακή 26 Απριλίου.
 
Ευχαριστούμε όσους κοπίασαν για την παράσταση και βέβαίως τους πολλούς ανθρώπους που παρακολούθησαν το έργο.
Φωτογραφίες : Γιώργος Βενιέρης
 

Πριν βιαστείς να βγάλεις συμπέρασμα για κάποιον.


Κάποτε στό Άγιον Όρος ήταν ένας μοναχός πού διέμενε στίς Καρυές.
Έπινε καθημερινά καί μεθούσε καί γινόταν αιτία νά σκανδαλίζονται οι προσκυνητές.
Κάποια στιγμή πέθανε καί ανακουφισμένοι κάποιοι πιστοί πήγαν στόν γέροντα Παΐσιο νά τού πούν μέ ιδιαίτερη χαρά ότι επιτέλους λύθηκε αυτό τό τεράστιο πρόβλημα. 
Ο π. Παΐσιος τούς απάντησε ότι γνώριζε γιά τό θάνατο τού μοναχού, αφού είδε ολόκληρο τάγμα αγγέλων πού ήρθαν νά παραλάβουν τήν ψυχή του.
Οι προσκυνητές απόρησαν καί διαμαρτυρήθηκαν καί κάποιοι προσπαθούσαν νά εξηγήσουν στόν γέροντα Παΐσιο γιά ποιόν ακριβώς μιλούσαν, νομίζοντας ότι δέν κατάλαβε ο γέροντας.

Όσιος Πορφύριος: Να ακολουθείς το ημερολόγιο της Εκκλησίας.

Όσιος Πορφύριος: Να ακολουθείς το ημερολόγιο της Εκκλησίας
Είπε ο Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης για τον Παλαιό Ημερολόγιο: «Αν πρόκειται να ζήσεις μέσα στον κόσμο, να ακολουθείς το ημερολόγιο που έχει η Εκκλησία, για να μη φέρνεις αναστάτωση στον κόσμο, εκτός και επιθυμείς να ζήσεις στο Άγιον Όρος».
Ακόμα όμως και στο Άγιον Όρος να ζεις, ο Όσιος γέροντας εννοούσε: Να έχεις κοινωνία με την Εκκλησία και τα μοναστήρια και όχι να ζεις στην πλάνη του «ζηλωτισμού», διότι δια του αδιάκριτου ζηλωτισμού σου υπάρχει διάσπαση μέσα στην Εκκλησία...
ο καθένας σηκώνει δικό του μπαϊράκι, είναι ένδειξη εγωισμού και όχι ορθοδόξου φρονήματος το οποίο είναι στολισμένο με την ταπείνωση και την υπακοή…

Τις αποκυλίσει ημίν τον λίθον;

Η Ανάσταση του Χριστού αποτελεί για τους ανθρώπους μία πρόκληση στην δύναμη της λογικής. 
Πώς μπορεί ένα πρόσωπο να επιστρέψει από τους νεκρούς, επανα-προσλαμβάνοντας το σώμα του, το ίδιο, αλλά χωρίς τις κύριες ανθρώπινες ανάγκες, τα λεγόμενα αδιάβλητα πάθη (πείνα, δίψα, κάματος, πόνος, δέσμευση από τον χώρο και τον χρόνο), και πώς μπορεί να μην πεθάνει ποτέ πια; 
Οι απαντήσεις δίνονται ουσιαστικά μόνο με την βοήθεια της πίστης, διότι η ανθρώπινη λογική δεν μπορεί να αποδεχτεί το μυστήριο, το οποίο είναι υπέρλογο. Όμως η πίστη δεν είναι μία απρόσωπη κατάσταση. Δεν υπάρχει ως ιδέα. Ως βιβλίο. Ως κατάσταση την οποία ο άνθρωπος καλείται να υιοθετήσει ή όχι.

Η απίστευτη ιστορία μιας Αρμένισας που γλίτωσε από τη Γενοκτονία που οι Τούρκοι αρνούνται.

Η απίστευτη ιστορία μιας Αρμένισας που γλίτωσε από τη Γενοκτονία που οι Τούρκοι αρνούνται
Η Αουρόρα Μαρντιγκανιάν κατά την αρμενική γενοκτονία του 1915 ήταν ένα μικρό κορίτσι στα 14 του χρόνια. Πρώτα υπήρξε μάρτυρας της σφαγής της οικογένειας της μπροστά στα μάτια της. Ακολούθως σε ένα σκλαβοπάζαρο πουλήθηκε σε έναν αγά. Από εκεί διέφυγε και της πήρε περίπου ένα χρόνο για να φτάσει στις θεωρούμενες ως ασφαλείς για τους Αρμένιους ρωσικές γραμμές.
Στις ΗΠΑ όπου κατάφερε να φτάσει, γύρισε αργότερα μια ταινία για την ιστορία διαφυγής της, ενώ σε όλη της την ζωή έλεγε πως παρέμεινε στην ζωή χάρη στους Κούρδους του Ντέρσιμ.

Η Μαρντιγκανιάν που γεννήθηκε στο χωριό Τσεμισγκεζέκ της επαρχίας Μαμερέτ-Ουλ Αζίζ ήταν κορίτσι μιας πλούσιας οικογένειας. 
Πρώτα έχασε την οικογένεια της κατά τις πορείες του θανάτου. Ακολούθως πουλήθηκε ως σκλάβα σε έναν αγά. Δεν φαινόταν καμμιά ελπίδα για την μικρή Μαρντιγκανιάν. Μέχρι που ένα βράδυ της φώναξε ένας Αρμένιος γέρος τσομπάνης.
 
Ήταν η άνοιξη του 1916. Κλειδωμένη στο υπόγειο του σπιτιού η Μαρντιγκανιάν άκουσε από έξω έναν γνώριμο ήχο.

Ήταν ένα σφύριγμα που χρησιμοποιούσαν οι Αρμένιοι τσομπάνηδες. Την άλλη νύχτα άκουσε πάλι τον ίδιο ήχο. Αυτή την φορά ακουγόταν πιο κοντά και ανταπέδωσε. Ξανά δεν άκουσε εκείνο τον ήχο.

Τα δάκρυα !!

Ὁ Ἅγιος Συμεὼν ὁ Ἀδελφόθεος Ἐπίσκοπος Ἱεροσολύμων.


Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυρας Συμεών, ἀναδείχθηκε διάδοχος τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου ( τὸ 62 μ.Χ.), μετὰ τὴν καταστροφὴ τῆς Ἱερουσαλὴμ ἀπὸ τοὺς Ρωμαίους τὸ 70 μ.Χ.
Κατὰ τὸν Ἡγήσιππο ἦταν υἱὸς τοῦ Κλωπᾶ, ἀδελφοῦ τοῦ Ἰωσὴφ καὶ ἀδελφὸς τοῦ Ἰούδα. Κατὰ ἄλλη δὲ ἐκδοχὴ ἦταν υἱὸς τοῦ Ἰωσὴφ τοῦ Μνήστορος καὶ ἀδελφὸς τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου.
Ἐνῷ ἐπισκόπευε στὴν Ἱερουσαλήμ, ἐπὶ αὐτοκράτορος Τραϊανοῦ (98 – 117 μ.Χ.), διαβλήθηκε ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς στὸν ὕπατο Ἀττικὸ γιὰ τὸν ἀποστολικό του ζῆλο. Ὁ Συμεὼν κατηγορήθηκε ὄχι ἀπὸ Χριστιανοὺς αἱρετικούς, ἀλλὰ ἀπὸ Ἰουδαίους. Ἡ κατηγορία περιελάμβανε δύο σκέλη. Τὸ ἕνα ἦταν ὅτι καταγόταν ἀπὸ τὸ γένος Δαβὶδ καὶ τὸ ἄλλο ὅτι ἦταν Χριστιανός. Ἀφοῦ συνελήφθη, βασανίσθηκε σκληρὰ καὶ στὴν συνέχεια ὁδηγήθηκε σὲ σταυρικὸ θάνατο, τὸ ἔτος 107 μ.Χ., σὲ ἡλικία ἑκατὸν εἴκοσι ἐτῶν.

Κυριακή 26 Απριλίου 2015

Παιδεία ελληνική όχι ψευτοπροοδευτική.


Κωνσταντίνος Χολέβας-  Πολιτικός Επιστήμων

Επιλέγω μία χαρακτηριστική φράση από τη συγκινητική υμνογραφία που ψάλαμε τη Μεγάλη Παρασκευή: «Πέπαυται τόλμα μαθητών, Αριμαθαίας δε αριστεύει Ιωσήφ. Νεκρόν γαρ και γυμνόν θεώμενος τον επί πάντων Θεόν, αιτείται και κηδεύει κραυγάζων....». Ο ιερός υμνογράφος τιμά τον Ιωσήφ τον από Αριμαθαίας για την τόλμη του να ενταφιάσει τον Ιησού και τον επαινεί διότι «αριστεύει», διακρίνεται, προβαίνει σε μία πράξη λαμπρή. Η Ορθόδοξη Εκκλησία με τη γλώσσα της υμνογραφίας προβάλλει την αριστεία ως κάτι τιμητικό και επαινετό.Την ίδια σημασία στην αριστεία δίνει  ο Όμηρος πολλούς αιώνες νωρίτερα. Η συνέχεια του Ελληνισμού διατρανώνεται στη γλωσσική μας διαχρονία.

Όσιος Παΐσιος: Οι Τούρκοι θα φύγουν μόνοι τους από την Κύπρο!

Όσιος Παΐσιος: Οι Τούρκοι θα φύγουν μόνοι τους από την Κύπρο!



Δημοσιογράφος: Σας είπε αν θα είστε ζωντανός να το ζήσετε;
(Μαρτυρία Ανδρέα Ξενοφώντος από τη Λεμεσό, Παΐσιος 1989:)
“Οι Τούρκοι θα φύγουν από μόνοι τους. Θα ανοιχτεί ένας Πόλεμος στην περιοχή, θα πάει γύρω στα τέσσερα χρόνια και θα είναι σχεδόν Παγκόσμιος.
Και θα αναγκαστεί (η Τουρκία) να μεταφέρει όλο της το πολεμικό υλικό και τα στρατεύματά της που έχει στην Κύπρο, να τα πάρει να αντικαταστήσει τα μάχιμα. Και εσείς όπως φύγατε με τα λεωφορεία, με τα φορτηγά, με τα τράκτα, έτσι και θα πάτε πίσω…
Θα σκοτωθούν μερικοί (γιατί ποιος φεύγει τώρα από το σπίτι του που εκεί έμνεσκαν τα παιδιά του, τα πάντρεψε, έστω και εάν είναι δικά του)… Το ίδιο θα γίνει και στην ελεύθερη Κύπρο. Θα έρθουν οι Τουρκοκύπριοι να πάνε στα σπίτια τους…

Πνευματικές συμβουλές για τους Χριστιανούς.

Πνευματικές συμβουλές για τους Χριστιανούς

Ο π. Κλεόπας ήτο έμπειρος Πνευματικός, τόσο για τους μοναχούς, όσο και για τους πιστούς Χριστιανούς.
Κατ' αρχήν προσπαθούσε να τους αφυπνίση τον ζήλο και τον πόθο για τον Θεό. Μετά αγωνιζόταν για την πνευματική πρόοδο της ψυχής και την ανακαίνισίν της εν Χριστώ.

Συνιστούσε στα πνευματικά του παιδιά να σέβωνται, γενικά, τις επόμενες συμβουλές του:
Τα παιδιά να ανατρέφωνται από μικρά στον φόβο του Θεού. Να τα διδάσκουν μικρές προσευχές, που θα μπορούν να τις μαθαίνουν από στήθους, να εξομολογούνται και κοινωνούν συχνά και να μεταφέρωνται από τους γονείς τους τακτικά στην εκκλησία, να υπακούουν τους γονείς τους, να κάνουν προσευχή και μετάνοιες για τον μπαμπά, την μαμά, για τα αδέλφια και τους συγγενείς τους, να διδάσκωνται τα της θρησκείας μας στο σχολείο, να ακολουθούν τις νηστείες μας, κατά δύναμι και να μη καπνίζουν.

Ἅγιοι μάρτυρες σύγχρονοι.


Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκη

Ἐλάχιστα ἀσχολήθηκαν μαζί τους, καί ἄς ὑπῆρξαν ὄχι ἁπλῶς ἥρωες, ἀλλά σύγχρονοι μάρτυρες! 
Γιά τό νέο, πού χάθηκε στά Ἰωάννινα καί τελικά βρέθηκε νεκρός, ἐπί πολλές μέρες τά Μ.Μ.Ε. μιλοῦσαν, κάνοντάς το πρῶτο θέμα. 
Καί φυσικά εἶναι σοβαρό τό θέμα,  νά χάνεται ἕνας νέος, ἐπειδή οἱ συνομίληκοί του τόν κορόϊδευαν καί «ἔσπαγαν πλάκα» μαζί του. Μά τίς ἴδιες σχεδόν μέρες συνέβηκε ἀπείρως πιό συγκλονιστικό γεγονός. Εἴκοσι ἕνας νέοι ἐσφαγιάσθησαν μόνο καί μόνο γιατί ἦσαν χριστιανοί καί δέν θέλησαν ν’ ἀρνηθοῦν τό ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Λίγες γραμμές στίς ἐφημερίδες  καί  μερικές  δηλώσεις  θρησκευτικῶν  ἡγετῶν,  αὐτό  ἦταν  ὅλη  ἡδημοσιότητα! 
Βέβαια ὁ οὐρανός διέθεσε τόν καλύτερο καί αἰώνιο πανηγυρισμό γιά τις ψυχές τῶν νεομαρτύρων. Ἀντιγράφουμε  ἀπό  σχετικό  ρεπορτάζ  (περιοδικό  «Παρεμβολή»,  τεύχος 111): «Λιβύη,  15  Φεβρουαρίου  2015,  μνήμη  τοῦ  μαρτυρήσαντος  Ὀνησίμου ἀποστόλου. Εἴκοσι ἕνας Αἰγύπτιοι, Κόπτες Χριστιανοί, ἀποκεφαλίζονται σέ μία παραλία  ἀπό  ἰσλαμιστές  (τζιχαντιστές). 

Σκέψεις στον Απόστολο της Κυριακής των Μυροφόρων.


Πρωτ. Γεωργίου Δορμπαράκη

Οὐκ ἀρεστόν ἐστιν ἡμᾶς καταλείψαντας τόν λόγον τοῦ Θεοῦ διακονεῖν τραπέζαις᾽ (Πρ. ᾽Απ. 6, 3)
 Μία θεωρούμενη παράδοξη ἀπάντηση, ἰδίως γιά τά σημερινά δεδομένα, εἶναι ἡ ἀπάντηση τῶν ἀποστόλων μπροστά στό κοινωνικό πρόβλημα πού παρουσιάστηκε στήν πρώτη κοινότητα τῶν ῾Ιεροσολύμων: μπροστά στόν γογγυσμό τῶν ἑλληνοφώνων πιστῶν κατά τῶν ἑβραιοφώνων ὅτι παραθεωροῦνταν στήν διανομή τῶν τροφίμων οἱ ἑλληνόφωνες χῆρες, οἱ ἀπόστολοι ἀρνοῦνται νά ἀσχοληθοῦν οἱ ἴδιοι μέ τό πρόβλημα. ῾Οὐκ ἀρεστόν ἐστιν ἡμᾶς καταλείψαντας τόν λόγον τοῦ Θεοῦ διακονεῖν τραπέζαις᾽ (Δέν εἶναι σωστό ἐμεῖς νά ἀφήσουμε τό κήρυγμα τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ καί νά ἀσχολούμαστε μέ διανομές τροφίμων). Παραπέμπουν γιά τήν λύση του στόν ἴδιο τόν λαό, λέγοντας νά ἐκλέξει ὁ λαός αὐτός ἄνδρες μέ Πνεῦμα Θεοῦ καί σοφία, ὥστε αὐτοί νά ἀναλάβουν τήν συγκεκριμένη διακονία τῆς διανομῆς.

Κυριακὴ τῶν Μυροφόρων.


Μυροφόρες εἶναι οἱ γυναῖκες ποὺ ἀκολουθοῦσαν τὸν Κύριο μαζὶ μὲ τὴ Μητέρα του, ἔμειναν μαζί της κατὰ τὴν ὥρα τοῦ σωτηριώδους πάθους καὶ φρόντισαν νὰ ἀλείψουν μὲ μύρα τὸ σῶμα τοῦ Κυρίου. Ὅταν δηλαδὴ ὁ Ἰωσὴφ καὶ ὁ Νικόδημος ζήτησαν κι’ ἔλαβαν ἀπὸ τὸν Πιλάτο τὸ δεσποτικὸ σῶμα, τὸ κατέβασαν ἀπὸ τὸ σταυρό, τὸ περιέβαλαν σὲ σινδόνια μαζὶ μὲ ἐκλεκτὰ ἀρώματα, τὸ τοποθέτησαν σὲ λαξευτὸ μνημεῖο καὶ ἔβαλαν μεγάλη πέτρα πάνω στὴ θύρα τοῦ μνημείου. Παρευρίσκονταν, κατὰ τὸν Εὐαγγελιστὴ Μᾶρκο, ἡ Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ ἡ ἄλλη Μαρία ποὺ καθόταν ἀπέναντι τοῦ τάφου. Ἄλλη Μαρία ἐννοοῦσε ὁπωσδήποτε τὴ Θεομήτορα. Δὲν παρευρίσκονταν μόνο αὐτές, ἀλλὰ καὶ πολλὲς ἄλλες γυναῖκες ὅπως ἀναφέρει καὶ ὁ Λουκᾶς.
Ἡ ἀνάσταση τοῦ Κυρίου εἶναι ἀνανέωση τῆς ἀνθρώπινης φύσεως καὶ ἀνάπλαση καὶ ἐπάνοδος πρὸς τὴν ἀθάνατη ζωὴ τοῦ πρώτου Ἀδὰμ ποὺ καταβροχθίσθηκε ἀπὸ τὸ θάνατο λόγω τῆς ἁμαρτίας καὶ διὰ τοῦ θανάτου ἐπανῆλθε πρὸς τὴ γῆ ἀπὸ τὴν ὁποία πλάσθηκε.
Ὅπως λοιπὸν ἐκεῖνον στὴν ἀρχὴ δὲν τὸν εἶδε κανεὶς ἄνθρωπος νὰ πλάττεται καὶ νὰ παίρνει ζωή, ἀφοῦ δὲν ὑπῆρχε κανεὶς ἄνθρωπος ἐκείνη τὴν ὥρα, μετὰ δὲ τὴ λήψη τῆς πνοῆς ζωῆς μὲ θεῖο ἐμφύσημα πρώτη ἀπὸ ὅλους τὸν εἶδε μία γυναίκα, γιατί μετὰ ἀπὸ αὐτὸν πρῶτος ἄνθρωπος ἦταν ἡ Εὕα. Ἔτσι τὸν δεύτερο Ἀδάμ, δηλαδὴ τὸν Κύριο, ὅταν ἀναστήθηκε ἀπὸ τοὺς νεκρούς, κανεὶς ἄνθρωπος δὲν τὸν εἶδε, ἀφοῦ δὲν παρευρισκόταν κανεὶς δικός του καὶ οἱ στρατιῶτες ποὺ φύλαγαν τὸ μνῆμα ταραγμένοι ἀπὸ τὸ φόβο, εἶχαν γίνει σὰν νεκροί. Μετὰ δὲ τὴν ἀνάσταση πρώτη ἀπ’ ὅλους τὸν εἶδε μία γυναίκα.

Ὁ Ἅγιος Βασιλέας ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Ἀμασείας.



Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Βασιλεὺς ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ βασιλέως Λικινίου (307 – 323 μ.Χ.) καὶ ἦταν Ἐπίσκοπος τῆς Ἀμασείας τοῦ Πόντου. Ὁ Ἐπίσκοπος Βασιλεὺς διακρινόταν γιὰ τὸν ζῆλο του ὑπὲρ τῆς πίστεως καὶ τὴν ἀκοίμητη δραστηριότητα στὴν ἐπιτέλεση τῶν καθηκόντων του. Ἐπειδὴ παντοῦ ὑπῆρχαν καὶ πλάνες καὶ κίνδυνοι, ἔσπευδε παντοῦ καὶ ὁ ἴδιος κηρύττοντας, συμβουλεύοντας, παρηγορώντας, ἐνισχύοντας, στηρίζοντας, ἐλκύοντας, πυκνώνοντας καὶ ἐγκαρδιώνοντας τὶς Χριστιανικὲς τάξεις καὶ ἀναδεικνύοντας αὐτὲς ὅσο τὸ δυνατὸν ἰσχυρότερες πνευματικὰ ἔναντι τοῦ εἰδωλολατρικοῦ κόσμου.
Γι’ αὐτὸν τὸν λόγο οἱ ἱερεῖς καὶ οἱ ἄρχοντες τῶν εἰδωλολατρῶν, ἔτρεφαν ἐναντίον του σφοδρὴ ἔχθρα. Καὶ ὅταν ὁ Λικίνιος, τὸ ἔτος 322 μ.Χ., προέβη στὰ δυσμενὴ καὶ διωκτικὰ μέτρα ἐναντίον τῶν Χριστιανῶν, κατήγγειλαν πρὸς αὐτὸν τὸν Ἐπίσκοπο Ἀμασείας, Βασιλέα.
Ἕνα ἰδιαίτερο περιστατικὸ κορύφωσε τὴν ὀργὴ τοῦ Λικινίου ἐναντίον τοῦ Ἐπισκόπου Βασιλέως. Κοντὰ στὴν αὐτοκράτειρα Κωνσταντία διέμενε ἄλλοτε ὡς ἀκόλουθος μία νεαρὴ καὶ ὡραιότατη κόρη, ποὺ ὀνομαζόταν Γλαφύρα. Ἐξαιτίας τῆς ὀμορφιᾶς της ὁ Λικίνιος ἀνεφλέγη ἀπὸ ἁμαρτωλὸ πάθος, ὡς δοῦλος σαρκικῶν παθῶν, καθὼς ἦταν. Ἡ κόρη ἀντιλήφθηκε τὸν κίνδυνο ποὺ ἀπειλοῦσε τὴν τιμή της. Ὡς γνήσια Χριστιανὴ ὅμως δὲν δελεάσθηκε καθόλου ἀπὸ τὸ βασιλικὸ ἔρωτα, ἀλλὰ ἔφριξε καὶ ζήτησε τὴν σωτηρία της στὴν φυγή. Ἐνδύθηκε λοιπὸν μὲ ἀνδρικὰ ροῦχα καὶ κάποια νύχτα, βοηθούμενη ἀπὸ τὴν βασίλισσα ποὺ ἔμαθε ὅσα συμβαίνουν, ἄφησε τὴν Κωνσταντινούπολη καὶ ἔφθασε στὴν Ἀμάσεια, ὅπου παρουσιάσθηκε στὸν Ἐπίσκοπο Βασιλέα καὶ ζήτησε τὴν ἠθική του προστασία.

Σάββατο 25 Απριλίου 2015

Νέες συγκλονιστικές φωτογραφίες από τις καταστροφές στο Νεπάλ [photos]


Εικόνα βιβλικής καταστροφής παρουσιάζει το Νεπάλ μετά τον πολύ ισχυρό σεισμό μεγέθους 7,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ που σημειώθηκε το πρωί και στοίχησε τη ζωή σε 688 ανθρώπους. 

Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, κτίρια έχουν καταρρεύσει, ιστορικά μνημεία έχουν γκρεμιστεί και οι άνθρωποι συγκινημένοι δεν μπορούν να πιστέψουν το κακό που τους έχει βρει.

Δείτε τις φωτογραφίες