Με αυτόν τον τρόπο ο Ιησούς ευλογούσε την ημέρα της αναλήψεώς Του.
"Καί αφού σήκωσε τα χέρια Του, ευλόγησε και ευλογώντας τους, εχωρίσθηκε απ' αυτούς και εφέρετο προς τα πάνω, στον ουρανό μέχρι που Τον έχασαν από τα μάτια τους" ( Λουκ. 24,25 ). Αυτή η ευλογία είναι πιά η αρχή της Πεντηκοστής. Ο Κύριος ανέρχεται για να μας στείλει το Παράκλητο Πνεύμα, όπως λέγει το τροπάριο της εορτής:
"Καί αφού σήκωσε τα χέρια Του, ευλόγησε και ευλογώντας τους, εχωρίσθηκε απ' αυτούς και εφέρετο προς τα πάνω, στον ουρανό μέχρι που Τον έχασαν από τα μάτια τους" ( Λουκ. 24,25 ). Αυτή η ευλογία είναι πιά η αρχή της Πεντηκοστής. Ο Κύριος ανέρχεται για να μας στείλει το Παράκλητο Πνεύμα, όπως λέγει το τροπάριο της εορτής:
"Ανελήφθης εν δόξη, Χριστέ ο Θεός ημών,
χαροποιήσας τους Μαθητάς, τη επαγγελία του Αγίου Πνεύματος·
βεβαιωθέντων αυτών διά της ευλογίας,
ότι Συ ει ο Υιός του Θεού,
ο Λυτρωτής του κόσμου".
Με τον ίδιο τρόπο από τότε και κάθε κληρικός με το δεξί του χέρι, ευλογεί το ποίμνιό του.
Δύο πνευματικές ερμηνείες υπάρχουν για τον συμβολισμό του χεριού:
1. Η πρώτη λέει, ότι έτσι, το χέρι σχηματίζει την φράση "Ιησούς Χριστός Σωτήρ". Το μικρό δάχτυλο παρομοιάζει το "ιώτα"-την λέξη Ιησούς. Ο δείκτης με τον μέσο χιαστί το γράμμα "Χ"-την λέξη Χριστός και ο παράμεσος με τον αντίχειρα το μικρό "σ" (σίγμα)-που δηλώνει την λέξη Σωτήρ.
2. Η δεύτερη λέει, ότι έτσι, το χέρι σχηματίζει την φράση "Ιησούς Χριστός νικά". Το μικρό δάχτυλο παρομοιάζει το "ιώτα"-τη λέξη Ιησούς. Ο παράμεσος με τον αντίχειρα το γράμμα "Χ"-την λέξη Χριστός και ο δείκτης με τον μέσο, το μικρό "ν"-που σημαίνει νικά.
Πηγή: orthodoxanswers.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου