Του Κωνσταντίνου Ερρίπη, θεολόγου - Καρδιολόγου
– Στήν Ἀρχαία Ἑλλάδα ἡ ἀγαμία ἦταν ὄνειδος ὄχι μόνο γιά τίς γυναῖκες ἀλλά καί γιά τούς ἄνδρες
– Στή Σπάρτη οἱ ἄγαμοι δέν ἀναλάμβαναν δημόσια ἀξιώματα οὔτε μέρος σέ δημόσια θεάματα
– Ὅσοι ὑπερέβαιναν τό τριακοστό ἔτος καί παρέμεναν ἄγαμοι δικάζονταν μέ γραφήν (= δίκην) «ὀψιγαμίου»
– Ὅσοι δέν νυμφεύονταν καθόλου δικάζονταν μέ γραφήν (= δίκην) «ἀγαμίου»
– Οἱ μή συνάπτοντες γάμον δικάζονταν μέ γραφήν (= δίκην) «κακογαμίου»
– Ὅσοι γέροντες νυμφεύονταν μέ νεαρές κοπέλλες δικάζονταν ὡς «ἐσχατόγηροι»
Ὁ θεσμός τοῦ γάμου θεωρεῖτο ἱερός καί εἶχε ἀναχθεῖ στό ἐπίπεδο τῶν θεῶν
– Στούς Μινωίτες τελοῦντο ἀναπαραστάσεις τῶν γάμων τοῦ ‘Υπερτάτου Θεοῦ καί τῆς Θεᾶς
– Στή Γόρτυνα ἑορταζόταν ὁ γάμος τοῦ Διός καί τῆς Εὐρώπης
– Στήν κλασσική Ἀθήνα τελεῖτο ὁ γάμος τοῦ Διονύσου μέ τήν γυναίκα τοῦ βασιλιά
– Στούς Μινωίτες τελοῦντο ἀναπαραστάσεις τῶν γάμων τοῦ ‘Υπερτάτου Θεοῦ καί τῆς Θεᾶς
– Στή Γόρτυνα ἑορταζόταν ὁ γάμος τοῦ Διός καί τῆς Εὐρώπης
– Στήν κλασσική Ἀθήνα τελεῖτο ὁ γάμος τοῦ Διονύσου μέ τήν γυναίκα τοῦ βασιλιά
Ἡ Πορνεία (ἀπό τό ρῆμα πέρνημι = πουλάω τό σώμα μου) στήν Ὁμηρική ἐποχή ἦταν μᾶλλον ἄγνωστη
Ἡ Ὁμοσεξουαλικότητα
– Δέν ὑπάρχει οὔτε σέ ἴχνη στήν Ὁμηρική περίοδο
– Στιγματίζονταν μάλιστα οἱ τοιοῦτοι μέ τήν προσωνυμία «κίναιδοι» (ὡς κινοῦντες τήν αἰδώ)
– Δέν ὑπάρχει οὔτε σέ ἴχνη στήν Ὁμηρική περίοδο
– Στιγματίζονταν μάλιστα οἱ τοιοῦτοι μέ τήν προσωνυμία «κίναιδοι» (ὡς κινοῦντες τήν αἰδώ)
(στοιχεῖα ἀπό «Γάμος, Δομές καί Θεσμοί στήν Ἀρχαία Ἑλλάδα» ἐκδ. Ψυχογιός 2015)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου