Ζωντανή αναμετάδοση Ιερών Ακολουθιών

Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2017

Το ταλέντο άνοιξε όλες τις πόρτες.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ
Ο 20χρονος σήμερα Αργύρης Κουμτζής, που παραλίγο να μείνει εκτός του Φυσικού στο ΑΠΘ επειδή είναι τυφλός, αριστεύει και ταξιδεύει στην Οξφόρδη, όπου θα παρακολουθήσει το θερινό σχολείο στην Αστροφυσική. Οι αιτήσεις ήταν 500 και οι θέσεις 20. «Αγαπώ την έρευνα πάνω στη Φυσική περισσότερο σαν χόμπι παρά σαν δουλειά», έγραφε στην επιστολή του προς το βρετανικό ίδρυμα. Ρόλο, βεβαίως, έπαιξαν το βιογραφικό και οι βαθμοί του. Ο Αργύρης έχει μέσο όρο 9,55, έχει ξεπεράσει όλα τα προβλήματα και καταγράφει εντυπωσιακή πορεία.

«Αγαπητέ Αργύρη, είμαι στην ευχάριστη θέση να σε πληροφορήσω ότι η αίτησή σου για το θερινό σχολείο της Οξφόρδης στην Αστροφυσική έγινε δεκτή. Εχεις επιλεγεί στη διερεύνηση των μεσογαλαξιακών μαγνητικών πεδίων». Με αυτή την αναφορά οι υπεύθυνοι πληροφορούν τον 20χρονο Αργύρη Κουμτζή ότι γίνεται δεκτός σε θερινό σχολείο της Οξφόρδης. Οι αιτήσεις για το θερινό σχολείο προσέγγισαν τις 500 και οι θέσεις είναι περίπου 20. Τα κριτήρια επιλογής είναι η προηγούμενη ερευνητική εμπειρία, η συστατική επιστολή, το βιογραφικό, πόσο πειστικός είναι ο υποψήφιος στην επιστολή στην οποία εξηγεί τους λόγους για τους οποίους επιθυμεί να παρακολουθήσει το θερινό σχολείο, και οι βαθμοί του. Ο Αργύρης, όπως λέει ο ίδιος στην «Κ», έχει έως τώρα μέσο όρο 9,55!
Πριν από τρία χρόνια έγινε μεγάλη συζήτηση για το αν το Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ έπρεπε να κάνει δεκτή την αίτηση για φοίτηση ενός τυφλού φοιτητή, του Αργύρη Κουμτζή. Η αρχική απόφαση του τμήματος ήταν αρνητική, επειδή υπήρχαν εργαστήρια –και άρα το παιδί θα αντιμετώπιζε δυσκολίες στην παρακολούθησή τους– ενώ και τα πανεπιστημιακά συγγράμματα κρίθηκε ότι δεν ήταν εύκολο να «μεταφραστούν» για έναν τυφλό φοιτητή. Τελικά, μετά τον θόρυβο που προεκλήθη, ο Αργύρης έγινε δεκτός από το Τμήμα του ΑΠΘ.

Εως τώρα, στα πρώτα πέντε εξάμηνα σπουδών, ο Αργύρης έχει μία εντυπωσιακή πορεία. «Τα βασικά προβλήματα που αντιμετώπισα αρχικά ήταν τρία: η παρακολούθηση στο αμφιθέατρο, το διάβασμα των συγγραμμάτων που δεν ήταν γραμμένα και για τυφλούς φοιτητές και η παρακολούθηση των εργαστηρίων.
Το πρώτο αντιμετωπίσθηκε, καθώς οι καθηγητές διαβάζουν ό,τι γράφουν στον πίνακα και περιγράφουν τα σχέδια που κάνουν ώστε να τα ακούω. Για το θέμα των βιβλίων, υπάρχει ειδικό λογισμικό που βοηθάει στη “μετατροπή” των συγγραμμάτων. Τρόπος βρέθηκε και για τα εργαστηριακά μαθήματα», λέει στην «Κ» ο Αργύρης, ο οποίος τονίζει τη βοήθεια που έχει από πολλούς συμφοιτητές του. Συγκεκριμένα, ο Αργύρης κέρδισε τη συμπάθεια και τη στήριξη των συμφοιτητών του, οι οποίοι του διαβάζουν συγγράμματα τα οποία δεν είναι εύκολο να «μετατραπούν» για έναν φοιτητή με προβλήματα όρασης.

«Διαπίστωσα και εγώ, όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι, ότι είχαμε μπροστά μας ένα προικισμένο άτομο, με απίστευτες ικανότητες, απαράμιλλη όρεξη και ενθουσιασμό για μάθηση. Σοβαρό, ευχάριστο, υπεύθυνο, κοινωνικό και συνεργάσιμο άτομο, ο Αργύρης σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή», λέει ο Λουκάς Βλάχος, καθηγητής στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ. Oπως εξηγεί ο πανεπιστημιακός στην «Κ», ήδη από το δεύτερο έτος πήρε τον Αργύρη στην ερευνητική του ομάδα. «Υπέροχος και στην ερευνητική του προσπάθεια ο Αργύρης, σταδιακά έκανε άλματα», συμπληρώνει ο κ. Βλάχος.

Πέρυσι το καλοκαίρι, ο Αργύρης παρακολούθησε πρόγραμμα στο αμερικανικό MIT. Φέτος έκανε αίτηση στα θερινά προγράμματα στο Caltech, στο Yale, στο Max Planck, σε δύο ολλανδικά πανεπιστήμια και στην Οξφόρδη, από την οποία πήρε την πρώτη θετική επιστολή.

Ο Αργύρης μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στο ΑΠΘ θέλει να κάνει μεταπτυχιακό και διδακτορικό στις ΗΠΑ ή σε κάποια ευρωπαϊκή χώρα. «Ας το τονίσω για ακόμα μια φορά. Ο Αργύρης είναι ένα χαρισματικό άτομο και όλοι εμείς απλά τον στηρίζουμε όταν χρειάζεται κάτι. Τα υπόλοιπα τα κάνει μόνος του», λέει ο καθηγητής του.

«Αγαπώ την έρευνα πάνω στη Φυσική περισσότερο σαν χόμπι παρά σαν δουλειά», λέει ο 20χρονος στην επιστολή που συνέταξε προς τα ξένα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα. «Το μυστικό της επιτυχίας είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις», προσθέτει στην «Κ». Πρόκειται για ένα παιδί που προ τριετίας κινδύνεψε να μείνει εκτός των ελληνικών ΑΕΙ λόγω λανθασμένων αντιλήψεων και ίσως στερεοτύπων. Η πορεία του διδάσκει. Ας ελπίσουμε ότι κάποτε, μετά την πορεία του στο εξωτερικό, θα επιστρέψει στην Ελλάδα.


Πηγή: kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου