Συνέντευξη στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» παραχώρησε σήμερα (3/12) ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ο οποίος ανέλυσε την πάγια θέση της Εκκλησίας στο ζήτημα του λεγόμενο «γάμου» των ομοφυλοφίλων και της τεκνοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια, καθώς και την στάση αγάπης της Εκκλησίας έναντι του κάθε ανθρώπου.
Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:
Το τελευταίο χρονικό διάστημα γίνεται συζήτηση για τον γάμο των ομοφυλοφίλων και όλοι αναμένουν σχετική νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης. Ποιά πιστεύετε ότι είναι η στάση που πρέπει να τηρήσει η Εκκλησία;
Η Εκκλησία πρέπει να μείνει και θα μείνει συνεπής με την αποστολή της που δεν είναι άλλη από τη διατήρηση της ιερότητας της ανθρώπινης ζωής και την ακεραιότητα του ανθρωπίνου προσώπου.
Σύμφωνα με την μακραίωνη ορθόδοξη χριστιανική ανθρωπολογία, σύμφωνα δηλαδή με την διδασκαλία της Εκκλησίας η οποία αφορά την φύση αλλά και τον προορισμό του ανθρώπου, η ζωή δεν εξαντλείται στο πλαίσιο μόνον των βιολογικών της λειτουργιών και στην ικανοποίηση μόνο της σαρκικής ηδονής.
Για την Εκκλησία, ο άνθρωπος είναι πλασμένος να υπερβεί τη φθορά του θανάτου, τον οποίον προκαλούν η εμμονή στην ατομικότητα και τον εγωισμό, καθώς και ο εγκλωβισμός στον φυσικό νόμο της φθοράς και της διάλυσης.
Υπέρτατος στόχος παραμένει μία ευρύτερη διάσταση ζωής χωρίς τέλος. Με αυτό το δεδομένο, ο γάμος δεν αποτελεί απλώς μία κοινωνική σύμβαση, ούτε βεβαίως και μέσον θεσμοθέτησης της στρέβλωσης βασικών βιολογικών και κοινωνικών λειτουργιών του ανθρώπου.
Για την ορθόδοξη διδασκαλία, ο γάμος αποτελεί πλαίσιο συμπλήρωσης του άντρα και της γυναίκας, συγκρότησης του ενιαίου ανθρώπου και συμπόρευσης στην οδό της ολοκληρωμένης από κάθε άποψη αγάπης που οδηγεί στην αιωνιότητα.
Συνεπώς, στο όνομα της διατήρησης του μεγαλειώδους περιεχομένου του μυστηρίου του γάμου ως συνάντηση, αποκλειστικά, άντρα και γυναίκας, η Εκκλησία δεν μπορεί παρά να είναι απόλυτα αντίθετη στον γάμο των ομοφυλοφίλων.
Ποιά εκτιμάτε ότι θα είναι η στάση της Ιεραρχίας στα θέματα τεκνοποίησης και τεκνοθεσίας;
Επιτρέψτε μου να πω πως σε τόσο σοβαρά θέματα δεν έχουν θέση προσωπικές εκτιμήσεις. Άλλωστε, δεν χρειάζεται. Η ορθόδοξη ανθρωπολογία έχει ως βασικό θεμέλιό της την απόλυτη ισοτιμία μεταξύ άντρα και γυναίκας.
Από τη στιγμή που τίθεται θέμα υιοθεσίας εκ μέρους ομόφυλου ζευγαριού, η Εκκλησία είναι υποχρεωμένη να επισημάνει τη σκανδαλώδη υποτίμηση της γυναίκας ως ενός απλού εργαλείου τεκνοποιίας, στερημένης του μεγαλειώδους μητρικού της ρόλου και της συμμετοχής της σε μία ολοκληρωμένη οικογένεια όπως την περιέγραψα προηγουμένως.
Είναι όντως παράδοξο, σε εποχή μεγάλης κινητικότητας και δικαιολογημένης αγωνίας για τα δικαιώματα της γυναίκας στο σύγχρονο κόσμο, να τίθεται ένα θέμα το οποίον όχι απλώς της αφαιρεί δικαιώματα αλλά και την υποτιμά ως προς την αξία της με τρόπο κραυγαλέο.
Σε αυτές ακριβώς τις ανθρωπολογικές βάσεις στηρίζεται και η απόλυτη αντίθεση της Εκκλησίας σε κάθε τέτοιο ενδεχόμενο.
Πιστεύετε ότι πρέπει να ζητηθεί από την Εκκλησία, οι βουλευτές να πράξουν κατά συνείδηση στο επερχόμενο νομοσχέδιο;
Πιστεύω ακράδαντα πως τα θέματα αυτά αγγίζουν και αμφισβητούν όχι μόνον τα πνευματικά θεμέλια πάνω στα οποία στηρίχτηκε η πνευματική και ιστορική διαδρομή του λαού μας αλλά και τα θεμελιώδη πλαίσια μέσα στα οποία κινήθηκε η εξέλιξη ολοκλήρου του πολιτισμού μας.
Για το λόγο αυτό, οι βουλευτές είναι, κατά τη γνώμη μου, δεσμευμένοι, όχι σε μία κομματική πειθαρχία αλλά στο κατεξοχήν έργο τους, δηλαδή στο να εκφράσουν απερίφραστα και ευθαρσώς τη φωνή του λαού ο οποίος τους εξέλεξε.
Όντως, βρισκόμαστε ενώπιον μιας καθοριστικής στιγμής στα πολιτικά πράγματα της χώρας μας, όπου όντως η συνείδηση των βουλευτών του ελληνικού κοινοβουλίου θα έχει καίριο ρόλο και σημασία.
Ποιό είναι το μήνυμα της αγάπης που πρέπει να στείλει η Ιεραρχία;
Ανεξάρτητα από τις επιλογές του κάθε ανθρώπου ή τις εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα, ανεξάρτητα από τις διαφωνίες και την εναντίωση σε πρωτοβουλίες και νομικές ρυθμίσεις που αφορούν τα θέματα που μου θέσατε, η Εκκλησία διατηρεί αναλλοίωτη την αγάπη προς το κάθε ανθρώπινο πρόσωπο και τον απόλυτο σεβασμό της ελευθερίας του.
Ο κάθε άνθρωπος για Εκείνην αποτελεί πλάσμα του Θεού που φέρει μέσα του τον πόθο για ζωή, πλημμυρισμένη από χαρά και απελευθερωμένη από τον θάνατο.
Όλα όσα προανέφερα γίνονται ακριβώς στο όνομα της αγάπης προς τον άνθρωπο και της αγωνίας να μη στερηθεί την πληρότητα της ζωής για την οποίαν πλάστηκε.
Ανεξάρτητα από τις προσωπικές του επιλογές, ο κάθε άνθρωπος αποτελεί έναν εν δυνάμει πολίτη της Βασιλείας της αγάπης του Θεού.
Συνεπώς, η όποια κριτική δεν αποσκοπεί επ΄ ουδενί λόγω στο να μειώσει την προσωπικότητα του οποιουδήποτε ανθρώπου και να τον θέσει εκτός της σφαίρας της αγάπης του Θεού και της Εκκλησίας Του.
Πηγή: romfea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου