Δεν
είναι κακό να ζητάει ο άνθρωπος άνεση και πληρότητα στην ζωή του. Υλικά
και πνευματικά αγαθά. Αλλά αυτό που ισχύει είναι ότι όσα περισσότερα
έχεις και κατέχεις τόσα περισσότερα θα σου ζητηθούν από τον Θεό!
Μεγάλη
υποχρέωση και η ευθύνη της διαχείρισης! Γι' αυτό ο Χριστός θέλησε να μας
αναπαύσει και μας ζήτησε να αιτούμαστε πρώτον την βασιλεία του Θεού και
ό, τι έχουμε ανάγκη θα μας δοθεί.
Και
η αλήθεια είναι πως αυτή η «βασιλεία» δεν είναι ένας μακρινός,
μεταφυσικός προορισμός, αλλά ένας τρόπος να σχετίζεσαι με τον κόσμο με
εδώ και τώρα. Αποτελεί μια πνευματική κατάσταση και βιωματική εμπειρία.
Εγκαθίσταται στην καρδιά και την ψυχή του ανθρώπου όταν αυτός αποδέχεται
το θέλημα του Θεού, απαλλάσσεται από τα πάθη του και ζει εν Χριστώ.
Η παρουσία του Θεού μέσα στον άνθρωπο ξεκινά από την παρούσα ζωή και αποτελεί πρόγευση της αιωνιότητας. Ένας βασιλιάς, ένας κληρονόμος της Βασιλείας δεν είναι βέβαια δούλος, αλλά ελεύθερος και κυριεύει πάνω στον κόσμο του.
Τις επιθυμίες, τα αγαθά , την ύπαρξη του.Η Βασιλεία λοιπόν
είναι η περίτρανη νίκη πάνω στην δυναστεία της μέριμνας και η
εσωτερική ελευθερία από το άγχος της συσσώρευσης. Όταν σταματάς να
κοιτάζεις επίμονα το «φαίνεσθαι» και το «έχειν» και αρχίζεις να
καλλιεργείς την καρδία , τότε αλλάζει όλο το κέντρο βάρους της ζωής
σου.
Κανείς δεν είπε να ζούμε
στην εξαθλίωση ή να αρνούμαστε τις ομορφιές της καθημερινότητας. Η
δημιουργία είναι φτιαγμένη για να την απολαμβάνουμε. Το πρόβλημα ξεκινά
όταν τα αγαθά, από μέσα εξυπηρέτησης, γίνονται οι δυνάστες μας. Όταν
αντί να κατέχουμε εμείς τα πράγματα, αρχίζουν να μας κατέχουν εκείνα.
Όσο
γεμίζουν οι αποθήκες και οι τραπεζικοί λογαριασμοί, τόσο τείνει να
αδειάζει η ανάγκη μας για τον Άλλον και για τον Θεό και για τον
συνάνθρωπο. Πιστεύουμε ψευδώς ότι γίναμε αυτάρκεις και αυτοδύναμοι. Αλλά
έτσι γεννάται η αθεΐα , η ασπλαχνία και η παραφροσύνη.











