Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Αθανασίου
Γιέβτιτς….
Εμεις οι χριστιανοί πιστεύουμε και το μαρτυρούμε και ομολογούμε ότι στην Εκκλησία ο χώρος και ο χρόνος βρήκαν το νόημα τους.
Στην
Εκκλησία, ο χωροχρόνος μας είναι ένα πρόσωπο.
Ειναι ο Χριστός ως Θεάνθρωπος, ο
Χριστός εν τη Εκκλησία και ως Εκκλησία.
Οι αρχαίοι Ελληνες ασχολήθηκαν πολύ με τον τόπο , τον χώρο, ενώ οι Εβραίοι ασχολήθηκαν περισσότερο με τον χρόνο.
Οι αρχαίοι Ελληνες ασχολήθηκαν πολύ με τον τόπο , τον χώρο, ενώ οι Εβραίοι ασχολήθηκαν περισσότερο με τον χρόνο.
Και
στον χριστιανισμό ενώθηκαν τα δυο αυτά ενδιαφέροντα, διότι και τα δυο είναι
δημιουργήματα του Θεού, και επίσης διότι ο Κύριος ως Θεάνθρωπος ηλθε και
φανερώθηκε εν τόπω και χρόνω.
Και ετσι η Ορθόδοξη Εκκλησία με
την εμπειρία της δίνει την μαρτυρία ότι και ο χώρος και ο χρόνος είναι για τον
ανθρωπο όχι απλώς αναγκαίες φυσικές προυποθέσεις υπάρξεως και ζωής, αλλά εχουν
το νόημα και το πλήρωμα τους στον Χριστό, ο οποίος ως ο δημιουργός Θεός ολου του
κόσμου μπήκε στον χώρο και τον χρόνο.
Ο Χριστός με την Ενσάρκωση και Ενανθρώπησή
Του εισήλθε κα εχωρήθη στον χωροχρόνο μας.
(Ο ανθρωπος και ο χωροχρόνος στο βιβλίο "Χριστός η χώρα των ζώντων", σελ. 52)
nikopoulos.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου