Ζωντανή Αναμετάδοση Ιερών Ακολουθιών

Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2021

Μία ιστορική φωτογραφία.

 


Κατά την διάρκεια του Μεσοπολέμου, το Φράγμα του Μαραθώνα έμελλε να γίνει ένα από τα εμβληματικότερα τεχνικά έργα που πραγματοποιήθηκαν στην ευρύτερη περιοχή της Χερσονήσου του Αίμου (Βαλκανική Χερσόνησος). 
Μια μικρή στρατιά από Μικρασιάτες και Αρβανίτες εργάτες, από την ευρύτερη περιοχή της Αττικοβοιωτίας κλήθηκαν να φέρουν σε πέρας αυτό το τιτάνιο έργο.
Ωστόσο το μεγαλύτερο ποσοστό του εξιδεικευμένου προσωπικού ήταν Αμερικανοί, με τους Έλληνες μηχανικούς να αποτελούν φανερή μειοψηφία. Παρ' όλα αυτά, το φράγμα από μόνο του δεν θα ήταν τίποτα άλλο από ένα έργο το οποίο δεν θα προσέφερε τίποτα άλλο πέρα από ημιτελή αποτελέσματα. Αυτό το κενό κλήθηκε να συμπληρώσει η κατασκευή της Σήραγγας του Μπογιατίου.
 
Το φιλόδοξο αυτό έργο, μήκους 13,5 χιλιομέτρων, θα καλούνταν να μεταφέρει νερό από τον ταμιευτήρα του Μαραθώνα, στη περιοχή της Χελιδονούς, στην Κηφισιά. Ωστόσο η κατασκευή της σήραγγας κάθε άλλο παρά εύκολο επίτευγμα ήταν. Βλέπετε εκείνη την εποχή δεν υπήρχε στην Ελλάδα η απαραίτητη τεχνογνωσία για την κατασκευή ενός τόσο μεγαλεπήβολου έργου.
Αυτό το εμπειρικό κενό κλήθηκαν να το καλύψουν οι Αμερικανοί μηχανικοί που είχαν εργασθεί και στην κατασκευή του φράγματος, σε συνδυασμό με τους έμπειρους Ευρωπαίους τεχνίτες που κατέφθασαν στην Ελλάδα, κατά κύριο λόγο από την κεντρική Ευρώπη. 
Παρ' όλα αυτά για άλλη μια φορά το μεγαλύτερο βάρος των εργασιών επιβάρυνε τους Έλληνες εργάτες, οι οποίοι έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό στα σκοτάδια της σήραγγας, κάτω από την Πεντέλη. Τελικώς, η σήραγγα Μπογιατίου εγκαινιάστηκε και επισήμως τον Ιούνιο του 1931.
Πηγή: Φωτογραφικό αρχείο Ε.ΥΔ.Α.Π - Η Μεγάλη Πρόκληση: 90 Χρόνια Φράγμα Μαραθώνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου