Μια μέρα σαν κι αυτή, αφιερωμένη στους εκπαιδευτικούς, έπιασα τον εαυτό μου να αναρωτιέται:
"Τι είδους δάσκαλοι είμαστε αλήθεια;"
Ξέρω πως είμαστε ένα σπουδαίο, ίσως αποφασιστικής σημασίας, κομμάτι στη τάξη.
Επειδή από την δική μας προσέγγιση εξαρτάται το κλίμα, από την δική μας διάθεσή ο καιρός μέσα εκεί γίνεται καλός η κακός.
Ξέρω πως έχουμε πολύ μεγάλη δύναμη:
Μπορούμε εύκολα να κάνουμε τη ζωή ενός παιδιού η μίζερη ή χαρούμενη.
Μπορούμε να γίνουμε ένα εργαλείο βασανισμού ή ένα εργαλείο έμπνευσης.
Μπορούμε να εξευτελίσούμε αλλά μπορούμε και να εξανθρωπίσουμε. Να προκαλέσουμε πόνο αλλά και να γιατρέψουμε.
Μπορούμε να επιλέξουμε πως θα διαχειρίζομαστε τις κρίσεις: ανθρώπινα η δικτατορικά.
Δάσκαλοι που μοιράζονται τη ψυχή και το όραμα τους για έναν καλύτερο, πιο συμπονετικό, πιο αγαπητικό κόσμο. Τέτοιοι δάσκαλοι να γινόμαστε καθημερινά.
"Τι είδους δάσκαλοι είμαστε αλήθεια;"
Ξέρω πως είμαστε ένα σπουδαίο, ίσως αποφασιστικής σημασίας, κομμάτι στη τάξη.
Επειδή από την δική μας προσέγγιση εξαρτάται το κλίμα, από την δική μας διάθεσή ο καιρός μέσα εκεί γίνεται καλός η κακός.
Ξέρω πως έχουμε πολύ μεγάλη δύναμη:
Μπορούμε εύκολα να κάνουμε τη ζωή ενός παιδιού η μίζερη ή χαρούμενη.
Μπορούμε να γίνουμε ένα εργαλείο βασανισμού ή ένα εργαλείο έμπνευσης.
Μπορούμε να εξευτελίσούμε αλλά μπορούμε και να εξανθρωπίσουμε. Να προκαλέσουμε πόνο αλλά και να γιατρέψουμε.
Μπορούμε να επιλέξουμε πως θα διαχειρίζομαστε τις κρίσεις: ανθρώπινα η δικτατορικά.
Δάσκαλοι που μοιράζονται τη ψυχή και το όραμα τους για έναν καλύτερο, πιο συμπονετικό, πιο αγαπητικό κόσμο. Τέτοιοι δάσκαλοι να γινόμαστε καθημερινά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου