Ο Πειραιώτης Υπολοχαγός ΚΑΜΠΕΡΟΣ Δημήτριος το
1912 καταρρίπτει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στην διαδρομή, από την
πατρίδα καταγωγής του την Ύδρα προς το Νέο Φάληρο, φτάνοντας τα 110
χλμ/ώρα!
Η κατάρριψη του παγκόσμιου ρεκόρ έμεινε στην Ελλάδα, για
χρονικό διάστημα περίπου δύο μηνών.
Για να επιτευχθεί ο Καμπέρος,
μετέτρεψε το πρώτο στρατιωτικό αεροπλάνο που ο ίδιος πετούσε, σε
υδροπλάνο.
Ο Καμπέρος υπήρξε και ο πρώτος
Στρατιωτικός Πιλότος στην Ελλάδα (Μάιος 1912). Τον Φεβρουάριο του 1912 ο
Αργυρόπουλος ήταν εκείνος που εξετέλεσε πτήση στην Ελλάδα, αλλά
επρόκειτο για αεροπλάνο και πτήση (πάνω από το Θησείο) ιδιωτικής
πρωτοβουλίας.
Συνεπώς η πρώτη επίσημη πτήση με αεροσκάφος κρατικό, ήταν
αυτή του Καμπέρου γιαυτό και αναφέρεται πάντα με την επεξήγηση «Πρώτος
Στρατιωτικός Αεροπόρος».
Οι παράτολμες πτήσεις του όσο και το
γεγονός πως ήταν ο πρώτος στρατιωτικός πιλότος που πραγματοποίησε στην
Ελλάδα πτήση με στρατιωτικό αεροπλάνο, δημιούργησαν μύθο γύρω από το
όνομά του και τον κατέταξαν στους θρύλους της αεροπορίας.
Αρκετές ήταν
και οι φορές που έκανε προσγείωση ανάμεσα σε πλήθος κόσμου στην παραλία
του ΑΚΤΑΙΟΝ από όπου για την τόλμη του πήρε και το όνομα Τρελοκαμπέρος.
Ήταν γεννημένος στον Πειραιά το 1883 και
δυστυχώς άφησε την τελευταία του πνοή άδοξα, όταν περίοδο της Κατοχής
το 1942, πέθανε από εισπνοή φωταερίου, που χρησιμοποιούσε για θέρμανση.
Ο άνθρωπος που πρώτος αναφέρεται στα
χρονικά να έριξε χειροβομβίδες πάνω από τον εχθρό, αν και ο ρόλος τότε
των αεροπλάνων ήταν αναγνωριστικός, έφυγε από την ζωή όχι μόνο άδοξα
αλλά και αθόρυβα, αφού η κατοχή τότε δεν άφησε περιθώρια για απόδοση
τιμών στο πρόσωπό του.
Ωστόσο μέχρι σήμερα αποκαλούμε κάποιον
«Τρελοκαμπέρο», όταν οι πράξεις του είναι φανερά παράτολμες, δεν
υπολογίζει τον κίνδυνο και αντιμετωπίζει τις καταστάσεις με θάρρος,
γεγονός που αποκαλύπτει τον παράτολμο χαρακτήρα που είχε ο Δημήτριος
Καμπέρος.
Όταν οι πτήσεις του ανακοινώνοντας στις εφημερίδες, πλήθη κόσμου έτρεχαν να τον δουν να πετά.
Είναι πολλές οι ανακοινώσεις των
εφημερίδων για τις πρωτοφανείς σε μέγεθος και όγκο συγκεντρώσεις, καθώς
αναφέρεται πως κάποτε στο Νέο Φάληρο, μαζεύτηκαν πάνω από 50.000 άτομα
για να τον δουν να πετά.
Ο Υπολοχαγός Πυροβολικού Καμπέρος πάνω
στο διπλάνο τύπου Farman. Οι Πρώτοι Αεροπόροι Αξιωματικοί, προέρχονταν
από τον Στρατό Ξηράς (Ιππικό, Πεζικό και Πυροβολικό) γιαυτό και έφεραν
και τους αντίστοιχους βαθμούς.
Παράλληλα υπήρξε και ανάπτυξη της Αεροπορίας Ναυτικού με επιλεγμένους από εκεί Αξιωματικούς.
Αυθεντικός Πειραιώτης και Φρεαττυδιώτης ο Καμπέρος σε
κάθε απογείωση που έκανε, συνήθιζε να πετά πάνω από την Φρεαττύδα (αρχή
της Ακτής Θεμιστοκλέους) όπου βρίσκονταν το πατρικό του σπίτι και να
χαιρετά τους γονείς του που τον θαύμαζαν. Αγαπούσε πολύ την Φρεαττύδα
και το έδειχνε όχι μόνο με τις πτήσεις του, αλλά και κάθε φορά που
έβρισκε αυτή την ευκαιρία. Έφθασε μάλιστα στο σημείο τον Δεκέμβριο του
1913, να πυροβοληθεί από τρία άτομα έξω από το σπίτι του στην Φρεαττύδα
γιατί βγήκε στον δρόμο για να τους παρατηρήσει σχετικά με την απρεπή
τους συμπεριφορά.
Οι Πειραιώτες ήταν περήφανοι για τα
κατορθώματά του και έστελναν επιστολές σε εφημερίδες πανελλήνιας
κυκλοφορίας όπου τον ευχαριστούσαν δημόσια.
Το επεισόδιο με τον Αργυρόπουλο:
Στις 27 Μαΐου 1912 (εφημ. Σκριπ)
πραγματοποιήθηκε από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο η
βάπτιση των πρώτων τεσσάρων Στρατιωτικών Αεροπλάνων που ανήκαν στο
Ελληνικό Κράτος.
Τα δύο είχαν ήδη συναρμολογηθεί και ονομάστηκαν
«Δαίδαλος» και «Αετός». Τα άλλα δύο είχαν καταφθάσει στο Λιμάνι του
Πειραιά με πλοίο και βρίσκονταν εντός κιβωτίων. Ωστόσο και εκείνα ο
Ελευθέριος Βενιζέλος βάπτισε με τα ονόματα «Ιέραξ» και «Γύψ». Ακολούθως
μετά ο Καμπέρος ανέβηκε στον «Δαίδαλο» που ο ίδιος είχε φέρει από την
Γαλλία και εξετέλεσε ακροβατικούς ελιγμούς σε ύψος 400 μέτρων πάνω από
το Νέο Φάληρο. Ειδικά εξετέλεσε χαμηλές πτήσεις πάνω από την Καστέλλα.
Όμως στον ορίζοντα φάνηκε το ιδιωτικό αεροπλάνο (μονοπλάνο) του
Αργυρόπουλου, ο οποίος εμφανίσθηκε μπροστά στον Πρωθυπουργό να εκτελεί
κι αυτός ακροβατικά! Το γεγονός αυτό εκνεύρισε τον Καμπέρο καθώς δεν
είχε ειδοποιηθεί. Τότε προσγείωσε το αεροπλάνο του στο κέντρο του
διαδρόμου, εμποδίζοντας έτσι την προσγείωση του Αργυρόπουλου και μόνο
μετά την παρέμβαση του ίδιου του Πρωθυπουργού που έσπευσε να τον
ηρεμήσει, ο Καμπέρος μετακίνησε το αεροπλάνο του και άφησε τον
Αργυρόπουλο να προσγειωθεί.
Ωστόσο όπως μας πληροφορεί η Εφημερίδα
ΣΚΡΙΠ (φ. 28.5.1912) ο Καμπέρος απογειώθηκε εκ νέου για νέα πτήση
επιδείξεως για να συνεχίσει τα παράτολμα κόλπα του, πάνω από την
Καστέλλα
Ο Καμπέρος ως πρώτος Στρατιωτικός Αεροπόρος στην Ελλάδα, διενεργούσε
διαλέξεις σε θέατρα, συλλόγους και σωματεία για να ενημερώσει τον κόσμο
που διψούσε να μάθει για αυτές τις άγνωστες συσκευές που πετούσαν!
Για
να παρακολουθήσει τις ομιλίες αυτές, κατέβαλλε αντίτιμο το οποίο
αποτελούσε εισφορά υπέρ αγοράς «Στρατιωτικών αεροπλάνων». Έτσι ο
Καμπέρος συνέβαλλε και με τον τρόπο αυτό στην δημιουργία του πρώτου
πυρήνα στρατιωτικής αεροπορίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου