Όπως ο καπνός διώχνει τις μέλισσες, έτσι και το θυμίαμα διώχνει τον διάβολο, γιατί η ευωδία του θυμιάματος, του θυμίζει την ευωδία που είχε και αυτός, όταν ήταν κάποτε στον παράδεισο. Μετά την πτώση του, έχασε την Χάρη, γι΄αυτό και βρωμάει πολύ άσχημα. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα).
Οι μεγάλες εξουσίες και οι δόξες του κόσμου τούτου, είναι στα χέρια του διαβόλου, με την παραχώρηση βέβαια του Χριστού. Και τα δίδει ο διάβολος, σε όποιον τον προσκυνήσει και παραδώσει την ψυχή του.
Γι΄αυτό και πολλοί άνθρωποι – όργανα του διαβόλου, έχουν καταλάβει καίριες και μεγάλες θέσεις – αξιώματα στην κοινωνία που ζούμε. Γνώριζα μια περίπτωση ενός ηθοποιού στην Αμερική, ο οποίος είχε υπογράψει με το αίμα του, συμφωνητικό με τον διάβολο, για να αποκτήσει πάρα πολλά χρήματα και δόξα, με αντάλλαγμα την ψυχή του.
Σε μία πενταετία, ο ηθοποιός πέτυχε αυτά που ήθελε. Στο τέλος τα χάλασε με τον διάβολο και ο διάβολος τον εκδικήθηκε. Ξέρετε πώς; Τον έγδαρε και τον φόρεσε το δέρμα ανάποδα! Τον βρήκαν οι δικοί του, αιμόφυρτο σε αυτήν την ελεεινή κατάσταση. Ο άνθρωπος τελικά πέθανε. Δείτε πως συμπεριφέρεται ο διάβολος στους ”δικούς του”… Όταν συμπεριφέρεται έτσι στους δικούς του, πως θα συμπεριφερθεί σε εμάς; (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
Οι Πατέρες λένε, ότι κανείς να μην προκαλεί και να τα βάζει με τον εχθρό διάβολο, σε όποιο πνευματικό επίπεδο και να είναι. Το να προκαλείς τον εχθρό είναι υπερηφάνεια και λόγω αυτής, ο Θεός αποσύρει τη Χάρη Του, με αποτέλεσμα ο άνθρωπος να εξευτελίζεται…. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
Ο διάβολος όταν μετασχηματίζεται ως άγγελος, δεν μπορεί να λευκάνει το φως του και να το εξισώσει, με το Άκτιστο λευκό φωτισμό που εκπέμπει ο πραγματικός άγγελος, του οποίου φωτισμός είναι καρπός του Αγίου Πνεύματος. Ο διάβολος στερούμενος Χάρη Αγίου Πνεύματος, είναι νοητός σκότος και αναγκάζεται να προσλάβει μια κτιστή φωτοχυσία, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται όχι ως λευκός, αλλά ως κίτρινος. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
Ο διάβολος ονομάζεται κοσμοκράτορας, όχι με την έννοια ότι κυβερνά τον κόσμο, αλλά ότι κυβερνά το κράτος της αμαρτίας και εκείνους τους ανθρώπους, που εργάζονται την αμαρτία αμετανόητοι και είναι συνεπώς εργάτες του διαβόλου. Στην θεολογία, η λέξη κόσμος, άλλοτε σημαίνει αμαρτία και άλλοτε άνθρωπος. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
Ο διάβολος έναν και μόνο λογισμό έχει. Να λυπεί το Θεό, κολάζοντας τους ανθρώπους. Δεν έχει τύψεις συνειδήσεως γι΄αυτά που κάνει, ωστόσο ξέρει, ότι με αυτά που κάνει, θα αυτοκολαστεί. Σκέφτεται μόνο πονηρά και δεν μπορεί να κάνει αγαθό λογισμό, διότι στερείται ταπείνωσης. Και τόσο πολύ τον καίει η ταπείνωση, αφού ούτε καν υποκριτικώς δεν μπορεί να ταπεινωθεί! (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
Ο διάβολος λόγω του υπερβολικού εγωισμού του, δεν αντέχει την γνήσια καταφρόνηση. Θέλει ο άνθρωπος να τον υπολογίζει. Ήταν κάποιος γέροντας, στον οποίο εμφανίστηκε ο διάβολος με την μορφή άγριου λιονταριού. Ο γέροντας παρέμεινε ψύχραιμος, κατάλαβε αμέσως, ότι επρόκειτο για τον διάβολο και απευθυνόμενος με έναν απαξιωτικό και καταφρονητικό ύφος λέει στο λιοντάρι: Αχ, με τα κουταβάκια θα τα βάλουμε τώρα! Και πριν ακόμα ο εχθρός επιτεθεί, με τη φράση αυτή του γέροντα, έγινε άφαντος ο διάβολος! Θέλει τόλμη και παλλικαριά ψυχής, γιατί άμα κάποιος έλεγε τα ίδια λόγια του γέροντα με φόβο, ο διάβολος δεν θα έφευγε. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
Ο διάβολος είναι πηγή ψεύδους, όμως μερικές φορές αναγκάζεται να πει μερικά πράγματα, τα οποία είναι αληθινά π.χ. μέσω των δαιμονισμένων. Εμείς ακόμα και αληθινά να είναι, δεν πρέπει να τα πιστεύουμε. Δεν πρέπει να μάθουμε την αλήθεια από την πηγή του ψεύδους. Είναι σαν να πάμε να πιούμε γάργαρο νερό, από μια βρώμικη πηγή. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
Ο πρώτος καρνάβαλος είναι ο διάβολος, που μετασχηματίζεται σε άγγελο Κυρίου, σε Χριστό (εκτός από την μορφή του Εσταυρωμένου και Αναστημένου Χριστού) και σε Παναγία! Ο διάβολος και όλα τα δαιμόνια, μπορούν να λάβουν οποιοδήποτε σχήμα και όγκο, εξαπατώντας τους οφθαλμούς μας, μετασχηματίζοντας τον εαυτόν τους και σε ζώα, όπως φίδια, σαύρες κ.ά. Τον διάβολο έχουν αρχηγό, όλοι οι καρνάβαλοι, γι΄αυτό και δεν επιτρέπεται να φοράμε μάσκα και να συμμετέχουμε σε καρναβάλια.
Τα καρναβάλια είναι σατανική εφεύρεση. Δεν πρέπει επίσης να αλλάζουμε και να μιμούμαστε τη φωνή κάποιου, όταν ο άλλος δεν μας βλέπει με σκοπό να τον μπερδέψουμε. Με τον ίδιο τρόπο, αλλοιώνει και ο διάβολος τη φωνή του, για να μην τον καταλάβουμε. Τους μασκαράδες και τους μίμους ο Θεός τους τιμωρεί σκληρά, με πρώτη τιμωρία να αφαιρείται από αυτούς η σύνεση (η λογικότητα) και στη συνέχεια ελαττώνεται αισθητά ο έλεγχος της συνειδήσεως και να χάνει έτσι κανείς το μυαλό του. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
Στα όνειρα και στα οράματα, όσοι είδαν το Χριστό, πάντα Τον βλέπουν με τους τύπους των ήλων στα χέρια και στα πόδια Του. Και επειδή ο Χριστός πάντα ευλογεί, φαίνεται η τρύπα στο χέρια Του. Αν δεν εμφανίζονται οι τύποι των ήλων, τότε είναι διάβολος, που μετασχηματίστηκε σε Χριστό. Ο διάβολος δεν μπορεί ποτέ να πάρει την μορφή του Σταυρωμένου και Αναστάντα Χριστού.
Ο διάβολος όταν πάρει την μορφή του Ιησού Χριστού, λέει: Εγώ είμαι ο Ιησούς Χριστός! Και το λέει σ’ αυτόν που του παρουσιάζεται, για να τον προσκυνήσει και να δαιμονιστεί. Ο Χριστός όταν εμφανίζεται, δεν λέει ποτέ κάτι τέτοιο, γιατί είναι ταπεινός και λέει απλά: ”Εγώ Είμαι”, γνωρίζοντας, ότι σε αυτόν που εμφανίζεται, έχει την διάκριση να Τον αναγνωρίσει. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
Σε όποιο μέρος χυθεί αθώο αίμα, εκείνο το μέρος τα δαιμόνια το κάνουν ”στέκι” τους. Έτσι έχουν τα πράγματα και μετά λέμε, όταν δεν ξέρουμε, ότι υπάρχουν φαντάσματα και στοιχειωμένα σπίτια. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
Έρχεται ο διάβολος και με χτυπάει αλύπητα. Μου λέει: «Μην τους τα λες τόσο καθαρά. Άσε τους να κοιμούνται. Μην τους αφήνεις να ξυπνούν… (Γέροντας Αμβρόσιος Λάζαρης)
Ο Θεός τον έχει τον σατανά, όπως ο άνθρωπος έχει το σκυλί. Του αφήνει λίγο χαλαρό το σκοινί, για να δει μέχρι που αντέχεις. Και μετά το τραβάει, άμα δει, ότι δεν αντέχεις πολύ τον πόλεμο του σατανά. (Γέροντας Αμβρόσιος Λάζαρης)
Πηγή: Βήμα Ορθοδοξίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου